آخرین تور ها:
خانه » اطلاعاتي از هند » هندوستان و شهر زیبای میسور

هندوستان و شهر زیبای میسور

از  شهر یوگا از میسور بدانید.

  • ميسور كه در گذشته مركز ايا لت كارناتاكا بوده است. سومين شهر بزرگ ايالت کارناتاکا و شايد زيباترين شهر اين ايا لت که در فاصله 140 کيلومتري جنوب شرقي بنگلور ، مرکز اين ايالت و در ارتفاع 770 متري از سطح دريا واقع شده است و مساحت آن 128 کیلومتر مربع می باشد.
  • مردم ميسور که حدود دو ميليون نفر هستند مردمي ميهماندوست و آرام هستند که تقريبا بين 65 – 60 % آنان را هندوها 30 – 20 % آنان را مسلمانان و حدود 10 % آنان را مسيحيان تشکيل مي دهند . از اکثريت مسلمان شهر نيز اکثريت اهل سنت و اقليت آن اهل تشيع هستند. بنابراين بخش هایی فضاي شهر با داشتن مساجد و حضور مسلمانان فضايي اسلامي است.نرخ با سوادی مردم در حدود 82.8 تخمین زده شده که این نرخ بیشتر از متوسط نرخ باسوادی 67.04 ایالت کارناتاکا می باشد. با توجه به مرکزيت شهر ميسور و معروف بودن آن از نظر تدريس رشته ” يوگا ” تعداد بسياري از علاقمندان از کشورهاي اروپائي جهت تحصيل در اين رشته حضور دارند که طبيعتا اين فرصت براي ايرانيان داوطلب نيز مهيا مي باشد تا در دوره هاي کوتاه مدت يا بلند مدت اين موسسات شرکت نمايند لازم به ذکر است که نام شهر میسور از اول ماه نوامبر 2006 بنام میسورو تغییر نام داده شد.
  • مردم به زبان محلي ” کانادا ” تکلم مي کنند ولي اکثر آنان زبان انگليسي و هندي را به خوبي مي دانند.دماي هوا در ميسور به ندرت تغييرات قابل ملاحظه اي دارد و در بيشتر ماههاي سال هواي مشابه بهار ايران ست .به طور دقيق تر ماههاي ” جون ” تا ” نوامبر ” هوا بيشتر باراني و ابري “دسامبر ” تا ” فوريه ” کمي سرد و ” مارچ ” تا ” جون ” نيمه گرم مي باشد به طوري که در فصل گرم آن دماي هوا بين 25 – تا 30 درجه در نوسان خواهد بود.
  • شهر میسور از چند جهت مورد توجه قرار دارد:
  • میسور مثل بقیه شهر های هند شلوغ و پر از ترافیک نیست.آب و هوای میسور عالی و بین خود هندی ها هم این مساله پذیرفته شده است. میسور خیلی تمیز تر از شهر های دیگر هند است..ميسور از جمله شهرهاي ارزان و با امنيت هندوستان مي باشد و زندگي در ميسور مشابه زندگي در شهرهاي ايران مشکل خاصي را براي ايرانيان يه همراه نخواهد داشت بالاخص اينکه داراي مناظر و گردشگاههاي طبيعي و باستاني مي باشد که به همين خاطر پذيراي تعداد زيادي از توريستهاي بين المللي بوده و دسترسي به مواد غذائي، حمل و نقل، خدمات بهداشتي و اداري براحتي براي دانشجويان مهيا مي باشد.
  • يکي از نکات مثبت جهت زندگي در شهر ميسور سابقه خوب ايرانيان و دانشجويان قديم و جديد در اين شهر مي باشد که تقريبا از حدود بيست و پنج سال پيش در اين شهر در حال رفت و آمد و تحصيل بوده اند و با توجه به فرابتهاي فرهنگي و اخلاقي ايرانيان با ساکنان ميسور مردم محلي همواره پذيرائي گرمي از دانشجويان داشته اند.
  • در حال حاضر قريب به ۳۰۰۰ دانشجوی خارجی از ۶۱ کشور جهان در میسور مشغول به تحصیل می باشند که حدود ۸۰۰ نفر از این تعداد دانشجوي ايراني هستند که در مقاطع مختلف تحصيلي در ميسور مشغول به تحصيل مي باشند .
  • اصولا دانشجویان و مسافران از دو مسیر به شهر میسور مسافرت می کنند: 1-از طریق ایران ایر (تهران-بمبئی و از یک پرواز داخلی از بمبئی – بنگلور) قاعدتا این مسیر قیمت مناسبی دارد بلیط  داخلی با توجه به گستردگی صنعت هوایی هندوستان هر زمان در فرودگاه قابل تهیه است و بعضی از پروازهای ارزان خوردنی و نوشیدنی سرو نمی شود شما بایستی برای هر درخواستی مبلغی به مهماندار بپردازید .
  • کسانی که اولین بار میخواهند به میسور مسافرت کنند می توانند از طریق تهران – شارجه -بنگلور یا تهران – دوبی- بنگلور که قیمت آن مناسبتر هست به میسور مسافرت کنند .راحتی این پرواز ترانزیت بودن کالا و تحویل در بنگلور است.
  • بعد از رسیدن به بنگلور شما میتوانید از سواری ایندکا یا امباسادور 1900 روپیه و ماشینهای بزرگتر 2300 – 2600 روپیه است استفاده مایید. یا میتوانید از فرودگاه به ترمینال بنگلور آمده واز انجا با اتوبوس با 200 تا 300 روپیه مسافرت کنید . فاصله از فرود گاه تا میسور حدود 180 کیلومتر است.
  • مراكز خريد
  • میسور مراكز خريد فراواني دارد و تنوع اجناس و قيمتها بسيار خوب است. براي خريد وسايل خانه لباس و … بهترين مكان مارکت است كه در منطقه دوراجاز رود و نیز آشوکا رود قرار دارد. گوشت گوسفند و گوشت مرغ و ماهی بيشتر در محله مسلمان نشین (لشکر محله) و اطراف آن يافت مي شود. البته اكثر گوشت فروشي ها متعلق به مسلمانان است. سبزيجات و ميوه در همه نقاط به وفور يافت مي شود.در میسور رستورانهای زیادی وجود دارد که توسط مسلمانان اداره می شود.
  • مراکز دیدنی
  •  زيبائي ميسور به خاطر طبيعت سرسبز آن مي باشد که به همين خاطر مناظر و مناطق ديدني زيادي را در خود جاي داده است .ميسور داراي مناطق ديدني زيادي است که عموما جنبه تاريخي و طبيعي دارد و به همين خاطر در کتب محلي آنرا شهر ” باغها و قصرها ” مي نامند – به طور مثال:
  • ” قصر مهارجه ” که بسيار مجلل و زيباست و بناي آن به حدود دويست سال پيش بر مي گردد .
  • ” برينداوان گاردن ” با فاصله نوزده کيلومتري شهر ميسور که بر روي سد ميسور به نام” ک – آر – اس ” و کنار رودخانه معروف آن به نام کاوري ساخته شده و باغ بسيار زيبا و وسيعي است .
  • “چاموندي هيل ” که در سيزده کيلومتري ميسور و در ارتفاع 1150 متري است و معبد بزرگ هندوهاست که بام ميسور به شمار مي رود .
  • در نزديك Spirangapatnam , (معبد قديمي) وجود دارد كه به عنوان يك محل توريستي مطرح است. اين محل يكي از يادگارهاي تيپوسلطان است(تيپوسلطان از فرمان روايان سابق اين ايالت بوده است).
  • در اطراف شهرهاي Belur و Halebid هم معابد قديمي وجود دارد. كمي دورتر از شهر Hassan در Sheravanbelagola يك اثر مشهور و حيرت آور از هنر سنگ تراشي وجود دارد. اين شاهكار هنري به ارتفاع 27 متر از يك تكه سنگ گرانيتي تراشيده شده هر 12 سال در اين مكان با حضور صدها .هزار زائر مراسم مذهبي با شكوهي برگزار ميگردد.
  • باغ وحش میسور افتتاح شده در سال ۱۸۹۲ ، کلیسای سنت قیلومناس ، قصر لالیتال محل ، بیردسینجری و پناهگاه پرندگان مهاجر ، مقبره تیپوسلطان
  • موزه تاریخ طبیعی (Regional Museum of Natural History)، موزه فولکلور (Folk Lore Museum)، موزه راه آهن (Railway Museum) و موسسه پژوهشهای آسیایی(Oriental Research Institute)همچنین این شهر به عنوان مرکزی برای آموزش یوگا به جلب گردشگران خارجی می‌پردازد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*