آخرین تور ها:
خانه » اطلاعاتي از هند » شهر اوتی ملکه تپه های سبز هند

شهر اوتی ملکه تپه های سبز هند

از اوتی بیشتر بدانید.

جنوب هند با همه زيبايي‌هايش براي ما ايراني‌ها كمتر شناخته شده است و اين موضوع به دليل توجه بيش از حد گردانندگان تورهاي مسافرتي و آژانس‌هاي گردشگري به جاذبه‌هاي شمال هند مانند تاج‌محل و غار‌هاي آجانتا و دهلي است. اين موضوع در حالي است كه اگر منصف باشيم جنوب هند از نظر زيبايي، مناظر بكر طبيعي و امكانات گردشگري مي‌تواند مقصد بهتري براي گردشگران ايراني باشد و بسياري از مشكلات شهرهاي شمالي هند از قبيل ترافيك و آلودگي‌هاي شهري و همچنين جمعيت زياد و تراكم انساني در شهرهاي جنوب اين كشور مانند ميسور و اوتي و… كمتر ديده مي‌شود.

 

يكي از زيباترين مناطق گردشگري هند ـ كه در ايالت تاميل نادو در جنوب اين كشور قرار دارد ـ شهر بسيار زيباي اوتي است كه در خود هند با عنوان ملكه تپه‌هاي سبز شناخته مي‌شود. اقتصاد شهر بر پايه گردشگري و كشاورزي (كشت و عمل‌آوري چاي) بنا شده و آب‌و‌هواي آن به‌رغم اين كه در مناطق نزديك به استوا قرار دارد و طبيعتا بايد گرم و مرطوب باشد، به دليل ارتفاع زياد اين شهر از سطح دريا بسيار خنك و معتدل است و در گرم ترين فصل سال به 35 درجه بالاي صفر و در سردترين حالت ممكن يعني به صفر درجه مي‌رسد.

چگونه به اوتي برويم؟

براي رفتن به اوتي شما بايد از ايران به وسيله يكي از پروازهاي منتهي به شهر بنگلور به هندوستان وارد شده و پس از آن بسته به برنامه‌ريزي سفر خود مي‌توانيد از شهرهاي بنگلور، ميسور و اوتي بازديد كنيد. به طور مثال اگر شما براي 2 هفته قصد اقامت در هند را داريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم پس از ورود به بنگلور در اين شهر توقف نكرده و در ابتدا با يك برنامه‌ريزي 5‌ روزه ميسور را ببينيد و پس از آن براي 5‌ روز به اوتي رفته و 5‌ روز آخر را در بنگلور سپري كنيد. اين برنامه به دو دليل به شما پيشنهاد مي‌شود زيرا در وهله اول ديدني‌هاي ميسور و اوتي بيشتر تاريخي و طبيعي بوده و شما كمتر نياز به خريد سوغاتي و… داريد؛ در حالي كه كلانشهر بنگلور داراي مراكز خريد متعدد و بسياري است كه اگر شما در همان ابتدا در اين شهر بمانيد و پس از آن به قصد ديدن ميسور و اوتي سفر كنيد، بايد مقادير زيادي بار اضافه و خريدهايي را كه در اين شهر كرده‌ايد، با خود حمل كنيد. دليل دوم اين كه اگر شما بازديد از بنگلور را در بخش انتهايي سفر خود بگنجانيد با خستگي كمتري به سمت ايران حركت مي‌كنيد و نيازي نيست پس از يك مسافرت طولاني با قطار يا خودرو، به فرودگاه رفته و چند ساعت پرواز را تجربه كنيد.

 

براي رفتن به اوتي به شما پيشنهاد مي‌كنيم از طريق راه‌آهن يا در صورت امكان كرايه اتومبيل اقدام كنيد. خوشبختانه هزينه اتومبيل براي اين سفر بالا نيست و شما مي‌توانيد يك اتومبيل خوب و مناسب را به همراه راننده به صورت شبانه‌روزي براي 5 روز با قيمتي حدود 120 تا 150 هزار تومان اجاره كنيد هزينه كردن اين مبلغ براي سفر زميني به اوتي كه در فاصله 150 كيلومتري ميسور قرار دارد، ارزش دارد زيرا به شما اطمينان مي‌دهيم جاده ميسور ـ اوتي يكي از زيباترين جاده‌هايي است كه شما در زندگيتان در آن تردد كرده‌ايد. البته اين 150 كيلومتر را به دليل كوهستاني بودن و توقف‌هاي متعدد در بين راه حدود 3 تا 4 ساعت طي خواهيد كرد، سراسر اين جاده كوهستاني و زيبا از جنگل‌هاي بكر و طبيعي گذشته و شما فرصت ديدن انواع جانوران و حيوانات وحشي را خواهيد داشت. بخش بزرگي از اين جاده، منطقه حفاظت شده شكار ممنوع تحت عنوان پارك ملي مودومالي است كه اصلي‌ترين زيستگاه ببر در مناطق جنوب هند محسوب مي‌شود. بدون اغراق در اين سفر شما امكان ديدن فيل‌هاي جنگلي، انواع گونه‌هاي ميمون، انواع گوزن و آهو و… را داريد. البته در سراسر جاده تابلوهاي اخطار نصب شده كه به شما توصيه مي‌كند تحت هيچ شرايطي اتومبيل خود را ترك نكنيد زيرا خطر حمله ببر، پلنگ يا فيل وحشي شما را تهديد مي‌كند. البته نگران نباشيد زيرا در اين جاده دائما گشت‌هاي امنيت جاده كه مسلح هستند، در حال ترددند و حتي اگر اتومبيل شما در راه به هر دليلي خراب شود، نهايتا طي چند دقيقه گشت‌هاي امداد به كمكتان خواهند آمد.نكته ديگري كه بايد يادآوري شوم، اين است هر بار كه توقف مي‌كنيد، حتما درهاي خودرو را ببنيد و شيشه‌ها را هم بالا بكشيد زيرا در همان لحظه صدها چشم بازيگوش و شرور شما را زير نظر دارند! فراموش نكنيد اينجا هندوستان است و شما هم در قلب يك جنگل واقعي هستيد! در صورت رعايت نكردن اين موارد ممكن است ميمون‌هاي بازيگوش و بامزه كه تعدادشان كم نيست، از لحظه‌اي غفلت شما سوءاستفاده كرده و به اتومبيلتان دستبرد بزنند.

زیبا ترین جاذبه هارا با ما تجربه کنید.

با ما تماس بگیرید.

21 30 98 88

09190836650

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*