آخرین تور ها:
خانه » دیدنی های هند » دیدنی های دهلی » دیدنی های دهلی هندوستان

دیدنی های دهلی هندوستان

تمام چیزهایی که باید در دهلی ببینید
تفریحات دهلی | تفریحات دهلی نو | دیدنی‌های دهلی هند
۱- بازدید از Qutab Minar
Qutab Minar یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دهلی است که چند سالی است در زمره‌ی میراث جهانی یونسکو درآمده است. این بنا در سال ۱۱۹۲ به دستور حاکم دهلی آن زمان یعنی قطب‌الدین آیباک ساخته شده و ۲۴۰ فوت بلندی دارد. این برج ۵ طبقه است و از ماسه‌سنگ قرمز و سنگ مرمر ساخته شده. درون آن ۳۷۹ پله به صورت مارپیچی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توان به بالای برج رسید. البته که این پله‌ها از سال ۱۹۷۴ تا کنون قابل دسترسی نیستند و درب برج بیش از ۴۵ سال است که بسته است، با این حال در طی سفر به دهلی می‌توانید از خارج از این برج از آن بازدید کنید و در کنار آن عکس بگیرید.
۲- بازدید از معبد لوتوس
این معبد معبدی برای بهاییان هند است و معمار آن یک ایرانی بوده. گویا معمار این معبد با الهام‌گرفتن از گل نیلوفر آبی این معبد را ساخته و گاه از این معبد با نام معبد نیلوفر آبی هم یاد می‌شود. این معبد تماماً از سنگ مرمر ساخته شده و همانطور که در تصویر می‌بینید بسیار به گل نیلوفر آبی شبیه است و بسیار هم زیباست.
در طی سفر به دهلی، بازدید از این معبد زیبا می‌تواند یکی از بهترین تفریحات دهلی باشد. گفتنی است که عکاسی از خارج از معبد کاملاً آزاد است، اما هیچ کس حق ندارد از درون معبد عکس بگیرد.
۳- قدم‌زدن تا دروازه‌ی هند
دروازه‌ی ۴۲ متری هند دروازه‌ای زیباست که قطعاً بازدید از آن از طریق مسیر پیاده‌روی عالی‌ای که به آن ختم می‌شود می‌تواند یکی از تفریحات دهلی باشد. این دروازه یادبودی از کشته‌شدگانی است که در جنگ افغان کشته شده‌اند. گفته می‌شود اسامی ۱۳۵۰۰ نفری که در جنگ شمال غربی هند کشته شدند بر روی این دروازه حک شده‌اند.
۴- بازدید از مسجد جامع دهلی
یکی دیگر از تفریحات دهلی در فهرست ما هم بازدید از یک مکان مذهبی است. درست است که بخش زیادی از مردم دهلی و دهلی نو پیرو آیین هندوییسم هستند، اما مسلمانان دهلی هم کم نیستند و از دیرباز هم اوضاع به همین گونه بوده، از همین رو از قرون پیشین مساجد زیادی در این شهر وجود داشته‌اند. مسجد جامع دهلی یکی از بهترین مساجد دهلی است و در واقع بزرگ‌ترین مسجد کل کلان‌شهر دهلی به شمار می‌رود. این مسجد از چندین درب ورودی برخوردار است که نهایتاً تمامی‌شان به سالن اصلی مسجد ختم می‌شوند.
مسجد جامع دهلی ظرفیت ۲۵ هزار نمازگزار را دارد و علاوه بر آن که در طی روز مسلمانان زیادی از دهلی در آن به عبادت می‌پردازند، گردشگران زیادی هم برای تجربه‌ی فرهنگی جدید در این مسجد حضور پیدا می‌کنند. ورود به مسجد آزاد است، اما برای عکس‌برداری باید هزینه‌ای پرداخت شود. ضمناً همانطور که بدیهی است زنان نباید با بدون پوشش بدن وارد این مسجد شوند.
۵- قایق‌سواری تا قلعه‌ی قدیمی
یک قلعه‌ی قدیمی در دهلی وجود دارد که مردم محلی آن منطقه آن را با نام Purana Qila می‌شناسند. در اطراف این قلعه رودخانه‌ای بزرگ وجود دارد که در آن رودخانه امکان قایق‌سواری وجود دارد. خوشبختانه این امکان هست که گردشگران در این رودخانه به قایق‌سواری بپردازند، بنابراین علاقه‌مندان به قایق‌سواری می‌توانند در طی سفر به دهلی قایق‌سواری کنند و از این تفریح آبی لذت ببرند.
۶- بازدید از مقبره‌ی همایون‌شاه
سلسله‌ی گورکانیان برای چند قرن در بر هند حکومت کردند. این سلسله ایرانی بودند و حتی شاه جهان تاج محل، این محبوب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌ی گردشگری هند، را به عنوان یادبود زن ایرانی خود ساخت. آرامگاه چند تا از شاهان این سلسله در شهر آگرا وجود دارد، اما یکی از آن‌ها یعنی همایون در دهلی دفن شده است و مقبره‌ی او هم به سبب معماری عالی‌ای که دارد توانسته در چند سال اخیر یکی از جاذبه‌های گردشگری دهلی شود.
این مقبره معماری‌ای ایرانی دارد و در قرن شانزدهم ساخته شده است. ضمناً این مقبره نیز همچون بسیاری دیگر از بناهای قدیمی دهلی جزو میراث جهانی یونسکو است.
۷- بازدید از معبد Chhatarpur
دهلی به‌واسطه‌ی آن که در طی سه هزار سال گذشته به شدت هندوییسم در آن رواج داشته، پر است از معابد جدید و قدیمی که در میان آن‌ها چندین معبد زیبا و جالب از لحاظ معماری و قدمت وجود دارند که توانسته‌اند به جاذبه‌های گردشگری دهلی تبدیل شوند. پیش‌تر در مورد بهترین معابد دهلی بحث داشته‌ایم، با کلیک بر روی لینک می‌توانید بهترین معابدی که در دهلی ارزش بازدید دارند را ببینید.
یکی از بهترین معابد دهلی همین معبد چتارپور است. این معبد از بزرگ‌ترین معابد دهلی هم هست و تماماً به الهه‌ی Katyayani اختصاص داده شده. معبد چتارپور هم از بیرون از معماری‌ای عالی و چشم‌گیر برخوردار است و هم از درون. درون این معبد افزون بر معماری زیبا کلی هم مجسمه‌ی بزرگ و کوچک وجود دارند.
۸- حظ بردن از زیبایی‌های آسمان در Jantar Mantar
تا کنون به ۷ تا از بهترین تفریحات دهلی پرداخته شده و دیده‌ایم که اکثر آن‌ها بازدید یا گشت و گذار در بناهای تاریخی دهلی اند. یکی دیگر از تفریحات دهلی اما نه بازدید از مکانی تاریخی بلکه بازدید از مکانی علمی است که Jantar Mantar نام دارد. Jantar Mantar مجموعه‌ای است از چند ساختمان به همراه ابزارهای ستاره‌شناسی. در واقع این مجموعه یک رصدخانه در هوای آزاد است که برای عموم مردم قابل استفاده است. در طی سفرتان به دهلی می‌توانید از ابزارهای گوناگون این رصدخانه برای بازدید از ستارگان استفاده کنید و لذت ببرید.
ورودی این رصدخانه زیاد نیست و پرداخت آن ارزش بازدید از رصدخانه را دارد.
۹- بازدید از معبد ISKCON
نهمین مورد از فهرست تفریحات دهلی هند نیز بازدید از یک معبد است. معبد ISKCON جزو سه معبد بزرگ دهلی است و در واقع نمی‌توان صرفاً به آن یک معبد گفت بلکه یک مجموعه‌ی مذهبی بزرگ است که هم از مکانی برای عبادت برای مذهبیان برخوردار است و هم سازمانی فرهنگی برای ترویج آموزه‌های هندوییسم به شمار می‌رود. ضمناً در این معبد در طی ماه مراسم‌های مذهبی بسیاری برگزار می‌شوند. علاقه‌مندان به اماکن مذهبی و فرهنگی کشورهای مختلف می‌توانند از این مجموعه‌ی مذهبی بازدید کنند و تجربه‌ای جدید فراگیرند.
۱۰- قدم‌زدن در Lodhi Gardens
Lodhi Gardens باغی بزرگ و تاریخی است که از مسیرهای متعدد و عالی‌ای برای پیاده‌روی برخوردار است. این باغ در واقع هم یک مکان طبیعی است برای علاقه‌مندان به طبیعت و هم یک مکان تاریخی است برای علاقه‌مندان به تاریخ. سازه‌ها و مقبره‌های زیادی در این باغ وجود دارند که قدمت تاریخی آن‌ها عمدتاً به بیش از ۵۰۰ سال پیش، یعنی اوایل حکومت گورکانیان، می‌رسد. ضمناً یک باغ پرنده هم درون این باغ هست که بیش از ۴۰۰ گونه پرنده در آن نگهداری می‌شوند.
یک رستوران سرپوشیده هم در نزدیکی ورودی این باغ واقع شده که به سبب غذاهای خوش‌طعم‌اش شهره است و همین امر موجب شده که عمدتاً صف‌های طولانی در مقابل آن وجود داشته باشد.
قطعاً بازدید از این باغ و پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی و زیبای آن یکی از بهترین تفریحات دهلی برای گردشگران دهلی خواهد بود.
۱۱- گشت‌وگذار در باغ پنج حس
یازدهمین مورد از فهرست بهترین تفریحات دهلی نیز بازدید از یک مکان طبیعی زیبا در دهلی است. باغ پنج حس باغی ست بسیار زیبا که قطعاً صرف چند ساعت در آن می‌تواند تجربه‌ای عالی برای گردشگران دهلی باشد. این باغ به چند منطقه تقسیم می‌شود و همچنین هرساله میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای متعددی است از جمله فستیوال غذا، فستیوال گردشگری و … .
۱۲- سفر در فضا در آسمان‌نمای Nehru
آسمان‌نمای نهرو [Nehru Planetarium]، که با نام جواهر نعل نهرو، نخستین نخست‌وزیر کشور هند شناخته می‌شود، در سال ۱۹۷۷ تأسیس شد و از آن زمان به بهترین مکان در دهلی برای دیدن ستاره‌های آسمات تبدیل شده. شما در طی سفرتان به دهلی می‌توانید به این مکان بروید و از طُرُق مختلف به تماشای ستاره‌ها و سیاره‌ها و در کل پدیده‌های مربوط به ستاره‌شناسی بنشینید.
ضمناً هر روز نمایش‌های مختلفی در این آسمان‌نما به نمایش گذاشته می‌شوند.
۱۳- لذت‌بردن از تور اتوبوس HoHo
سیزدهمین مورد از تفریحات دهلی در هند وضعیتی خاص نسبت به سایر تفریحاتی که در بالا نام بردم دارد. اتوبوس‌های HoHo مخصوص گردشگران ساخته شده‌اند و در شهر دهلی مشغول تردد هستند. با رزرو هر یک از این اتوبوس‌ها، گردشگران این امکان را دارند که از طریق همین اتوبوس‌ها به دیدنِ دیدنی‌های معروف دهلی بروند. این اتوبوس‌ها پنجره‌هایی بزرگ دارند که از طریق این پنجره‌ها می‌توان چشم‌اندازی عالی از سطح شهر داشت. همچنین تهویه مطبوع اتوبوس‌ها هم وضعیتی عالی دارد و خبر خوب دیگر در مورد این اتوبوس‌ها این است که شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و بنابراین گردشگران در هر ساعتی که بخواند می‌توانند از این اتوبوس‌ها برای بازدید از دیدنی‌های شهر دهلی استفاده کنند.
گفتنی است که یک راهنمای تور در اتوبوس‌ها حضور دارد که در مورد دیدنی‌های دهلی به گردشگران، به زبان انگلیسی، توضیح می‌دهد.
۱۴- بازدید از کلیسای قلب مقدس
سیزدهمین مورد از تفریحات دهلی در هند وضعیتی خاص نسبت به سایر تفریحاتی که در بالا نام بردم دارد. اتوبوس‌های HoHo مخصوص گردشگران ساخته شده‌اند و در شهر دهلی مشغول تردد هستند. با رزرو هر یک از این اتوبوس‌ها، گردشگران این امکان را دارند که از طریق همین اتوبوس‌ها به دیدنِ دیدنی‌های معروف دهلی بروند. این اتوبوس‌ها پنجره‌هایی بزرگ دارند که از طریق این پنجره‌ها می‌توان چشم‌اندازی عالی از سطح شهر داشت. همچنین تهویه مطبوع اتوبوس‌ها هم وضعیتی عالی دارد و خبر خوب دیگر در مورد این اتوبوس‌ها این است که شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و بنابراین گردشگران در هر ساعتی که بخواند می‌توانند از این اتوبوس‌ها برای بازدید از دیدنی‌های شهر دهلی استفاده کنند.
گفتنی است که یک راهنمای تور در اتوبوس‌ها حضور دارد که در مورد دیدنی‌های دهلی به گردشگران، به زبان انگلیسی، توضیح می‌دهد.
۱۴- بازدید از کلیسای قلب مقدس
در بالا از مسجد و معبد نام بردم و حال نوبت به کلیسا رسیده است. در دهلی بخشی از جمعیت مسیحی هستند و از دیرباز هم بوده‌اند. به‌واسطه‌ی حضور همین بخش قلیل مسیحی در دهلی چند کلیسا وجود دارند که بهترینِ آن‌ها برای بازدید، کلیسای قلب مقدس است. چنان‌که در تصویر می‌بینید معماری کلیسا بسیار عالی است و سنگ‌های مرمر، زیبایی زیادی به معماری بیرونی آن بخشیده‌اند. همه روزه هم اهالی خود دهلی و هم گردشگران زیادی از این کلیسا بازدید می‌کنند. بد نیست شما هم در طی سفرتان به دهلی، در صورت علاقه به فرهنگ ملل، سری هم به این کلیسای کاتولیک بزنید.
این کلیسا ۷ روزِ هفته و از ساعت ۶ صبح تا ۶ غروب باز است و ورودی آن هم رایگان است و هیچ نیازی به پرداخت ورودی نیست.
۱۵- خرید در دهلی
آخرین مورد از فهرست ما در باب بهترین تفریحات دهلی محبوب‌ترین تفریح برای بسیاری از گردشگران است، یعنی خرید.
دهلی شهری بزرگ است و به‌واسطه‌ی همین بزرگی از مراکز خرید و بازارهای سنتی بسیاری برخوردار است. کم‌تر گردشگری است که در طی سفر به دهلی از خرید در این شهر راضی نشود. شما نیز در طی سفرتان به دهلی این امکان را دارید که از بازارهای سنتی و مراکز خرید بسیاری خرید کنید. از جمله بهترین مکان‌هایی که برای خرید در دهلی در دسترس هستند باید به موارد زیر اشاره داشته باشم:
الف| بازار پالیکا
بازار پالیکا مرکز خریدی مدرن نیست، بلکه یک بازار قدیمی است اما می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خرید در دهلی، و خصوصاً خرید سوغات دهلی، باشد. این بازار یک بازار زیرزمینی بوده که از بیش از ۴۰۰ غرفه و فروشگاه برخوردار است. در بازار پالیکا انواع کالاها به فروش می‌رسند، اما لباس رایج‌ترین کالای قابل فروش در این بازار است. نکته‌ی دیگری که در ارتباط با بازار زیرزمینی پالیکا وجود دارد این است که این بازار محل فروش اجناس غیرقانونی هم هست و از همین رو ممکن است برخی از اجناسی که در آن به فروش می‌رسند تقلبی باشند؛ بنابراین بهتر است اگر به این بازار سر زدید از خرید اجناسی که امکان تقلبی‌بودن‌شان بالاست، مثلاً کالاهای الکترونیکی، خودداری کنید.
ب| بازار خان
این بازار هم به‌مانند بازار قبلی یک بازار سنتی است و بیش از ۷۰ سال از عمر آن می‌گذرد. نام بازار برگرفته از یکی از فعالان سیاسی در جنگ‌های استقلال هند است. بازار خان در واقع یک خیابان طولانی است که در آن فروشگاه‌های زیادی وجود دارند و کالاهای مختلفی می‌فروشند. نکات قابل ذکری که در مورد این بازار وجود دارند یکی این است که این بازار، برخلاف بازار پالیکا، بازاری برای افراد مرفه است. در واقع بازار پالیکا بازاری است که اجناس در آن با قیمت پایین عرضه می‌شوند، اما این بازار مخصوص کسانی است که در بند قیمت نیستند و یا حتی به دنبال خرید اجناس گران هستند. برای آن که بتوانید به این خیابان بروید می‌توانید از مترو استفاده کنید. ایستگاه مترو دقیقاً درون این بازار واقع شده و نام بازار خان را دارد.
ج| بازار ساروجینی نَگار
بازار ساروجینی نگار بازاری است که عمدتاً در آن لباس و پارچه فروخته می‌شود. در طی سفرتان به دهلی اگر به دنبال خرید لباس‌های خاص بودید، این بازار می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای‌تان باشد. گمان نکنید که این بازار چون یک مرکز خرید مدرن نیست لباس‌های با کیفیتی ارائه نمی‌دهد، خیر، بلکه فروشگاه‌های بسیار مدرنی در این بازار هستند که بهترین لباس‌های مردانه و زنانه‌ی روز دنیا را عرضه می‌کنند.
د| مرکز خرید سلکت سیتی‌واک
این مرکز خرید یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید دهلی است. انواع کالاها، البته با قیمت بالا، در این مرکز خرید عرضه می‌شود و همچنین برندهای برتر جهان در زمینه‌های مختلف در آن شعبه دارند. چند رستوران عالی هم در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند.
این مرکز خرید در سال ۲۰۰۷ ساخته شده و میزبان بیش از ۱۲۰ فروشگاه مختلف است.
ه| مرکز خرید سیتی اسکوئر
این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید برای مشکل‌پسندان است. در این مرکز خرید انواع کالاها و خصوصاً پوشاک با قیمت‌های بالا عرضه می‌شوند. بهترین برندهای هندی و خارجی در این مرکز خرید شعبه دارند و خلاصه اگر در طی سفر به هند به دنبال خرید در یک مرکز خرید لوکس بودید قطعاً این مرکز خرید می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.
و| مرکز خرید آمبینس
این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در کل دهلی است و از بیش از ۲۰۰ فروشگاه، ۱۰ رستوران و چندین و چند کافه برخوردار است. گفتنی است که پارکینگ این مرکز خرید گنجایش بیش از ۴ هزار خودرو را دارد. ضمناً چندین مرکز سرگرمی هم در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند، از جمله سالن بولینگ
برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.

تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09190836650    تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09101915818  تماس با هند24 021-88983021 تماس با هند24 021-88982912  

هند24 در اینستاگرام@Hendostan24

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*