آخرین تور ها:
خانه » اطلاعاتي از هند » دیدنی های جیپور هند

دیدنی های جیپور هند

جانتار مانتار جیپور
download (8)
jantar mantar jaipur  یکی از مکانهای دیدنی شهر جیپور، جانتار مانتار میباشد که یک رصدخانه قرون وسطی بوده و در نوع خود بزرگترین در جهان است. کسانی که به هندوستان سفر کرده اند حتماً سری هم یه یکی از جذاب ترین آثارتاریخی این کشور یعنی مجموعه المانهای معمارانه ای که در کنار هم یک رصد خانه ی نجوم را تشکیل داده اند زده اند. این المانها جانتار مانتارjantar mantar نام دارند .این مجموعه از سنگهای محلی و مرمر ساخته شده و هر کدام از ادوات یک مقیاس نجومی را در بر دارند و در واقع چون یک محاسبه گر نجوم عمل می کنندجانتار مانتار جیپور مجموعه ای کامل از زیبایی,عملکرد و همچنین یک نشانه ی شهری بسیار ارزشمند را تشکیل می دهند. جانتار مانتار, از چهارده ابزار هندسی برای اندازه گیری زمان, پیش بینی کسوف و خسوف, گرفتن ردپای ستارگان در مدارهایشان , تعیین زوال سیاره ها و … استفاده می کند خانه قرار می دهند.
کاخ جال محل جیپور
download (11)
jal mahal palace Jaipur  کاخ جال محل معروف به کاخ آبی جیپور  توسط مادیو سینگ یکم مهراج جیپور در سال 1799 میلادی قرن 18 بنا گردید  و از دیدنی های جیپور و جاذبه های گردشگری جیپور  بشمار میرود. نمای آن بر گرفته از کاخ دریاچه ی اودایپور است جایی که حاکم جیپور دوران کودکی خود را در آن گذرانده بود این کاخ در میان دریاچه زیبای مانسگار ساخته شده است کاخی تابستانی جهت اقامت و گذراندن وقت در تابستان برای پادشاه و همسرش که به عنوان محل شکار استفاده می شد .
کاخ هوا محل جیپور
download (9)
hawa mahal jaipur کاخ هوا محل قصری با شکوه و مجلل در شهر جیپور  هندوستان می باشد   که از دیدنیهای جیپور بشمار میرود هدف از ساخت اين كاخ صورتي رنگ ،آشنایی زنان حرمسرا و بانوان سلطنتی با زندگی روزمره کوچه و خیابان مردم عادی از طریق پنجره هاي مشبك رو به خيابان  بدون اینکه کسی بتواند آنها را مشاهده کند یا مزاحم آنها گردد ، بوده است . گردشگران عزیز حتما به این کاخ یه سری بزنید. چون بسیار زیباست.
قلعه آمبر جیپور
download (10)
Amber Fort Jaipur جیپور یا شهر صورتی، از شهر های تاریخی هند و مرکز ایالت هند میباشد . این شهر به خاطر وجود قلعه ها وکاخها ودریاچه های طبیعی زیبا از مرکز توریستی هند می باشد  قلعه آمبر در 11 کیلومتری شهر جیپور در استان راجستان هندوستان قرار گرفته است. اولین سازندگان این قلعه مینا ها بوده اند. قلعه آمبر جیپور در بالای کوه قرار گرفته است برای رفتن به بالای کوه و رسیدن به قلعه ی آمبر دو راه وجود دارد. هم میشود با جیپ رفت بالا که رایگان است و هم میشود با فیل رفت و البته یه صف طولانی. معماری قلعه ی آمبر یک معماری هندی و ایرانی میباشد . معماری ایرانی آنرا میتوان از مسجد و محراب هاش فهمید و معماری هندیش را از گنبدهای کوچکی که بالای هر ساختاون دیده میشود. بعضی از بناها هم کاملا منقوش به نقاشی های ایرانی و گل و بته هایی هستند که در تخصص ماست. از دیدنیهای جیپور و دیدنی های هند می‌توان به دژهای ناهارگر و جایگر و همچنین کاخ هوامحل و رصدخانه قدیمی یا مجموعه اخترشناختی جنتر منتر اشاره کرد.
برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.
تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09190836650    تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09101915818  تماس با هند24 021-88983021 تماس با هند24 021-88982912  
هند24 در اینستاگرام@Hendostan24

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*