آخرین تور ها:
خانه » تور هند » درباره رانتامپور هندوستان

درباره رانتامپور هندوستان

درباره تور باغ وحش شهر رانتامپور هندوستان 
هند | India’s Ranthambore National Park
 به شما توصیه می کنیم که اگر علاقه مند به تماشای حیوانات در حیات وحش دارید، حتما به سافاری پارک ملی رانتامبور هند بروید. در اینجا می توانید انواع گوزن ها را ببینید که در میان چمنزارها به راحتی قدم می زنند. پرندگانی رنگارنگ را تماشا کنید که بر روی شاخه های درختان نشسته اند و میمون هایی را از دور ببینید که اصلا توجهی به شما به عنوان گردشگر ندارند. اگر می خواهید سفر متفاوتی به این کشور را تجربه کنید یا اینکه به دیدن حیوانات شگفت انگیز و طبیعت هند بروید، می توانید پارک ملی رانتامبور هند را انتخاب کنید.
موقعیت پارک و نحوه دسترسی به آن
پارک ملی رانتامبور هند در نزدیکی شهرهایی مانند جیپور و کوتا و در استان راجستان قرار گرفته است. بنابراین به راحتی می توانید از این شهرها برای رفتن به اینجا اقدام کنید. این پارک اولین منطقه ای بوده است که پادشاهان قدیم هند، به شکار می پرداختند. همچنین به دلیل وجود ویرانه های تاریخی در آن به نوعی ارزش تاریخی و فرهنگی نیز دارد. این پارک، نام خود را از قلعه ای تاریخی که درونش واقع شده، گرفته است. برای رسیدن به ورودی پارک باید به شهر ساوای مادهوپور(Sawai Madhopur) رفته و از آنجا با جیپ های سافاری یا دیگر ماشین ها وارد پارک شوید. در طول مسیر بسیاری از بناهای مذهبی به همراه دریاچه های دست ساز بشری را با بناهای شاخص خواهید دید.
رودهایی همانند رود باناس (Banas River) در قسمت شمالی پارک ملی رانتامبور هند و رود چامبال (Chambal River) در جنوب پارک قرار دارند. بسیاری از دریاچه هایی که هم اکنون در پارک وجود دارند، دیگر از طریق این رودها تغذیه نمی شوند. این منطقه در سال ۱۹۸۰ با عنوان پارک ملی رانتامبور و برای محافظت از ببرهای پارک به ثبت رسید.
عبادتگاه هایی به نام د ساوانی من سینق (The Sawai Man Singh Sanctuary) و عبادتگاه کالدوی (Kaldevi Sanctuary) هم اکنون در این مجموعه پارک قرار گرفته اند و آن را تبدیل به بزرگترین پارک ملی هند کرده است.
از جاذبه های هند، تماشای ببرها در میان محیط زندگی طبیعی اش خواهد بود. مخصوصا حرکت در میان مراتع خشک و علفزارهای زرد رنگ پارک ملی رانتامبور هند به شما این اجازه را می دهد تا به راحتی قادر به تشخیص ببرها در میان پارک باشید.
این پارک با داشتن مساحتی به اندازه ۱۳۰۰ کیلومتر مربع بهشتی برای علاقه مندان به عکاسی و گردشگران علاقه مند به طبیعت و حیات وحش است.
سافاری جیپ در پارک
ماشین های جیپسی که برای اینجا تور برگزار می کنند، دارای ۶ صندلی برای گردشگران هستند. با این حال، ماشین های کانتر گنجایشی حدود ۲۰ نفر را دارند. اگر به قصد عکاسی از حیوانات وارد این منطقه می شوید به شما توصیه می کنیم که جیپ های روباز جیپسی را خریداری کنید. بعضی از جیپ ها حدود ۱۲ نفر را سوار می کنند. حواستان باشد که در موقع خرید به تعداد افرادی که سوار جیپ می شوند، نیز دقت داشته باشید. گرفتن سافاری ماشین های جیپسی مزایایی از جمله توان حرکت در مسیرهای باریک تر، عبور از چمنزارها و در نتیجه نزدیک شدن به محوطه زندگی ببرها را دارد.
به دلیل گستردگی این منطقه و داشتن تنها حدود ۷۰ ببر بنگال، پیدا کردن و دیدن آن ها در پپارک ملی رانتامبور هند کار چندان آسانی نیست. به همین خاطر بسیاری از تورهایی که به این منطقه برگزار می شود، گردشگران را به دیدن کروکودیل هایی که در کنار رودخانه لمیده اند، می برند. دیدن میمون هایی (black face langur monkeys) که در میان شاخه های درختان می پرند نیز کار بسیار راحتی است. اگر تور سافاری این منطقه را خریداری می کنید، با قیمتی که برای آن پرداخت می کنید، حتما دیگر موجودات و حیوانات پارک را نیز تماشا کنید.
اگر خوش شانس باشید با کمی رانندگی درون پارک می توانید به راحتی این گربه بزرگ زیبا را تماشا کنید. هر چند دیدن و تشخیص این حیوان در میان علفزارهای خشک بسیار سخت است. چرا که با محیط زندگی خود هم خوانی دارد اما اکثر راهنماها به راحتی می توانند ببرها را در میان علفزارها پیدا کرده و ماشین ها را به آن سمت هدایت کنند.
همچنین وجود راه راه های مشکی بر روی پوست ببر و چشمان براقشان، به شما این اجازه را می دهد تا آن ها را به راحتی تشخیص دهید. یکی از گردشگرانی که به دیدن ببر بنگال در پارک ملی رانتامبور هند سفر کرده است در خاطرات خود می نویسد : ”در ابتدای سافاری و در صبح به ببر بنگال ماده ای رسیدیم. آنقدر از تماشای او در میان علفزارها به وجد آمده بودیم که متوجه گذر زمان نبودیم. تمام گردشگرانی که با من همراه بودند، حدود یک ساعت و در سکوت و با حالتی همراه با دلهره به تماشای ببر ماده و حرکات آرام او در دیدن ببر بنگال در پارک ملی رانتامبور نشستیم.”
در طول سافاری روزانه این منطقه پس از اینکه ببر بنگال را دیدید، می توانید دیگر زمان خود را به تماشای باقی حیوانات شگفت انگیز این مجموعه بروید. در حقیقت دیدن ببرها و یوزپلنگ ها در این منطقه اگر چه شانسی است اما اگر در اطراف ۳ دریاچه آن بگردید، شانس خود را بالاتر برده اید.
 سافاری کانتر در دیدن ببر بنگال در پارک ملی رانتامبور هند حدود سه ساعت و نیم به طول می انجامد.
دیگر حیوانات در این پارک 
یکی دیگر از هیجان انگیز ترین حیوانات این پارک، خرس های تنبل است. دیدن این نوع خرس در این منطقه بسیار سخت است. چرا که در میان صخره ها زندگی می کند و بسیار خجالتی است. با این وجود ناامید نشوید و اطرافتان را به دقت تماشا کنید. در این منطقه بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی، شناسایی شده است. قدیم ترین درختان بانیان را در این پارک پیدا خواهید کرد. قدمت بعضی از آن درختان، حتی به دوران باستان بازمی گردد. زمانی که باران می بارد، جویبارها از میان این درختان مسیر خود را به سمت ۳ دریاچه بزرگ پارک پیدا می کنند. هنگامی که هوا مرطوب می شود، گل های درختان داک (Dhak trees) در این پارک باز می شوند. به این گل ها، مردمان بومی “شعله های جنگل” می گویند. باز شدن این گل ها، صحنه های بسیار زیبایی را به وجود می آورد.
 از شعار پارک ملی پیروی کنید که می گوید: هیچ چیزی به جز عکس از پارک با خود نبرید؛ هیچ چیزی از خود به جز رد لاستیک های ماشین به جا نگذارید..
اگر دوست دارید که شب را نیز در این منطقه سپری کنید، می توانید اقامتگاه های بومی، هتل ها و چادرهای پناهگاهی را برای رزرو انتخاب کنید. قیمت هر یک از آن ها بسته به مکان، موقعیت و امکانات آن متفاوت خواهد بود.
موقعیت مناسب این پارک که در مثلث طلایی هند و در میان شهرهای دهلی  آگرا جیپور قرار گرفته است .

************************************

برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.
تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام09190836650تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام09101915818 تماس با هند24021-88983021تماس با هند24021-88982912

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*