آخرین تور ها:
خانه » جاذبه های هندوستان » درباره ایالات و جاذبه های توریستی و شهر های هند

درباره ایالات و جاذبه های توریستی و شهر های هند

دهلی(DELHI)

0.150194001328121802_jazzaab_ir
یکی از اضلاع مثلث طلایی تورهند شهر دهلي که پايتخت كشور هندوستان است.تمامي مراكز سياسي اين كشور در این شهر واقع شده است .
جمعيت اين شهر در حدود بيست و هفت ميليون نفر ميباشد و درنيمه شمالي هند واقع شده است .این شهر در قياس با شهر هاي مركزي و جنوبي ازآب و هواي مطلوبي بر خوردار است.
اين شهر شامل مراكز تفريحي و گردشگري بسيار زیادی است .
بازار هاي بسيار و كالا ها و اجناس مختلف و نيز بهاي بسيار پائين كالا در اين شهر سبب شده است كه گردشگران كشور هاي مختلف و به خصوص گردشگران ايراني همواره استقبال بسیار خوبي داشته باشند.
وجود بناي تاريخي و مهم مسجد تاج محل در شهر آگرا و نزديكي دهلي به عنوان يكي از بناهاي بزرگ مسلمانان جهان و يكي از عجايب هفت گانه همه ساله پذيراي جمع كثيري از مردم ايران مي باشد.
علاوه بر اين مجموعه اي از با ارزش ترين بناهاي تاريخي كه در اين شهر و حومه آن واقع شده سبب گشته است تا اين شهر به عنوان پر طرفدار ترين شهر توريستي هند محسوب گردد.

مراكز خرید شهر دهلی:


Ansal Plaza
Carol Bagh
John Pot
Palika Bazar
Dilli Haat

مراكز ديدني شهر دهلي عبارتند از:

-طاق نصرت

-راج پات

-ساختمان مجلس

-قلعه سرخ

-معبد نیلوفر

-دروازه هند

-معبد هندو

-منار قطب 

بمبئی(MUMBAI)

5521

شهر ساحلي بمبئي با جمعيت 28 ميليون نفر در غرب هندوستان واقع است و پس از دهلي مهمترين شهر هندوستان مي باشد .
بمبئی در جنوب هند و حاشیه اقیانوس هند قرار دارد و پایتخت اقتصادی هندوستان به شمار می رود. در بمبئی سه رود کوچک وجود دارد که از پارک ملی این شهر سرچشمه می گیرد. بمبئی شهری است پر از بازارهای پر نقش و نگار و ساری های رنگارنگ و از مراکز مهم تجارت جواهر و …

مساحت بمبئی: 437

جمعیت بمبئی :18,000,000

وضعیت کلی آب و هوای شهر بمبئی :

دو فصل اصلی مرطوب و خشک – وزش بادهای موسمی از ژوئن تا سپتامبر

مراكز ديدني شهر بمبئي عبارتند از :


-Prince of Wales Museum

-Mahalaxmi Temple

-Kaneri Caves

-Kamla Nehru Park

-Churchgate

-Siddhivinayak Mandir

-Gateway of India
-Haji Ali

-Nehru Center

-Malabar Hill

-موزه گاندي

-رختشورخانه

-دروازه هند

-باغهاي معلق

مراكز خريد در بمبئي عبارتند از:

-خيابان كلابا

-محله باندراLinking Road

گوا

53ef3e192d0302084d0f6a7067006dfa

شهر ساحلي و بسيار زيباي گوا در جنوب غربي هند واقع شده است و همه ساله ميزبان مسافران و گردشگران بسیاری از سر تا سر جهان مي باشد. گوا را می توان پايگاه اصلي مسيحيت در هند دانست که با در بر داشتن كليسا های فراوان و اماكن تاريخي مسيحيان که بیشتر آنها در طبيعت واقع شده اند و مناظر غير قابل وصفی را به وجود آورده اند که مورد توجه مسافران و گردشگران كشورهاي مختلف واقع شده است .
این شهر از جوان ترین ایالات هند می باشد و قدمت آن به قرن سوم پیش از میلاد بازمی گردد. غذاهای این شهر مخلوطی از غذاهای پرتقالی، جنوب هند و عربی است که بسیار معروف است .در گوا هم گوشت خوک و هم گوشت گاو سرو می شود .

مساحت گوآ :3,660

جمعیت گوآ :1,300,000

وضعیت کلی آب و هوای شهر گوآ :

فصل سرما از اواسط دسامبر تا فوریه است .

رستورانها:

K.F.C – McDonalds – Pizza Hot

– Oliver Readly Beach

مراکز دیدنی گوا :

Basilica of Bom Jesus

Church of St Francis

Margao

St Augustine

St. Andrew Church

Mahalsya Temple

Panajim Church

فروشگاه های گوا :


Anjuna Market

Mapusa Marke

Backside of Taj Mahal

جیپور

0.477906001328121785_jazzaab_ir


شهر جیپور مرکز ایالت راجستان است و به دلیل ساختمان‌های صورتی ‌رنگ، معروف به شهر صورتی است. صنایع مهم آن فلز و سنگ مرمر است که در مدرسه هنر آموزش داده می‌شود.

مساحت جیپور :200

جمعیت جیپور :2,817,000

وضعیت کلی آب و هوای شهر جیپور :

گرم و خشک – دمای هوا از 8 تا 48 درجه است.

مراکز دیدنی جیپور :


Johari Bazaar

City Gate

Amber Fort

Mahal

City Palace

Hawa Mahal

Phatjar

Jantar Mantar Jal

Central Museum

 

آثار تاريخي و مناطق ديدني كشور هندوستان

تاج محل 

Taj Mahal
تاج محل، بنايي است كه شاه جهان براي همسر محبوب و ايراني‌الاصلش «ارجمند بانو بيگم» دستور ساختش را داده است. و در ميترا يزدچي آگرا، يكي از شهرهاي زيباي شمال هند واقع شده است .
این مجموعه شامل دو بخش محوطه ورودي يا صحن جلوخانه كه شامل بازار چهارسو و چهارسرا و سه دروازه ورودي است كه همه از سنگ سرخ ساخته شده است و بخش دوم آن، شامل محوطه اصلي به نام صد دروازه و چهار باغ بسيار زيبا است كه در مركز آن، آب نماهايي مرمرين در چهار سمت و فواره‌هايي زيبا در وسط آب نماها قرار دارد. در انتهاي باغ كه به رودخانه «يامونا» متصل مي‌شود، بناي اصلي قرار دارد و در دو طرف آن دو ساختمان ديگر كه يكي تسبيح خانه و ديگر مسجدي با سنگ مرمر سرخ است واقع شده است.

پنجاب 

download (6)
پنجاب يكي از مراكز اصلي هند و بزرگ‌ترين مركز توليد گندم اين كشور است.
اين ايالت معبد طلايي (گلدن تمپل) به عنوان يكي از مهم‌ترين و معروف‌ترين معابد مذهب سيك را در خود جاي داده است.

اوتار پرادش

india---asli-tour-550x345

اوتار پرادش از شهرهاي باستاني هند است كه آثار تاريخي زيادي دارد و در كنار زنـــدگي مـــدرن امروزي به طور قابل توجهي نظر گردشگران را جلب مي‌كند. در قسمت شرق اين منطقه، وارناسي، قديمي‌ترين شهر هند قرار دارد. به اعتقاد هندوها، كسي كه در «وارناسي» از دنيا برود از قانون تولد دوباره معاف مي‌شود. بنابراين اعتقاد است كه همه ساله افراد مسن پيرو مذهب هندو به وارناسي مي‌آيند تا آخرين روزهاي زندگي و بلكه زمان مرگ خود را در اين شهر سپري كنند.
رودخانه گنگ نيز از جاذبه‌هاي معروف اين شهر است. اين رودخانه براي مردم محلي جنبه مقدس داشته و پيروان مذهب هند به سواحل آن مي‌روند تا روحشان را از گناه بشويند. به همين دليل هميشه در اين شهر شمار زيادي از كاهنان مذهب هندو در حال اجراي مراسم مذهبي مختلف هستند.

آورانسگاباد

80715
آورانسگاباد، در فاصله 400كيلومتري مومباي واقع شده است و به وسيله پروازهاي خطوط هوايي هندوستان به اين شهر متصل مي‌شود .
از جاذبه‌هاي اين شهر مي‌توان به صخره‌هاي تراشيده شده و غارهايي با نقاشي‌هاي فوق‌العاده اشاره كرد. غارهاي آلورا كه 34عدد هستند عمري حدود 10قرن دارند. وجود مجسمه‌هاي استثنايي در اين غارها كه غالبا توسط پيروان هندو، بودا و چين ساخته شده‌اند حكايت از تاريخ و تمدن كهن اين منطقه دارد.

گوجرات

1e19592f2c64ff084c0f6a706700add6
گوجرات يكي از معروف‌ترين شهرهای فرهنگي هند است. اين شهر داراي تعداد زيادي موزه است كه از آن جمله مي‌توان به موزه منسوجات «كاليكو» اشاره كرد. شهر احمدآباد نيز با حضور زنان هنرمند كه هنوز در اين شهر قلاب‌دوزي مي‌كنند در واقع موزه‌اي زنده است.
منازل اين شهر به واسطه راه‌پله‌هاي سنگي، در و پنجره‌هاي چوبي و كنده‌كاري های بسيار ظريف معروف هستند.

چنای

08_axtt.ir_india-build

اين ايالت دارای معابد هندو بسیاری است كه داراي مناره‌هاي بزرگي هستند و «گوپرام» خوانده مي‌شوند. قابل‌توجه‌ترين و برجسته‌ترين هنرهاي خاص اين معابد مجسمه‌هاي فلزي و نقاشي‌هاي روي شيشه هستند.
ماهاباليپورام، كانجي پورام و تانجاوور، نمونه‌هاي خوبي از شهرهاي معبدي اين ايالت هستند كه در كنار معابد و استحكامات شهري، فرهنگ‌هاي مختلف و مذاهب گوناگون رشد كرده و ماندگار شده‌اند. كوچين، نيز بندري زيبا در اين ايالت است كه به دليل حضور چيني‌ها در اين منطقه ماهيگيري به سبك چيني در آنجا رواج دارد. كرالا، يكي ديگر از شهرهاي اين ايالت است كه بيشترين مراكز قديمي هند را دارد. در اين شهر كشتزارهاي وسيع فلفل، هل و جوز هندي وجود دارد.

برای تجربه این همه زیبایی کافیست با ما تماس بگیرید.

کیانی 

21 30 98 88

09190836650

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*