آخرین تور ها:
خانه » اطلاعاتی درباره هند » دانستنیهای قبل از سفر به هند

دانستنیهای قبل از سفر به هند

درباره هند بدانید……….

images (23)

پيش از روياي سفر به هند و گرفتن عکس يادگاري در جلوي يکي از عجايب هفت گانه جهان تاج محل مي بايد با شرايط سفر به آن کشور آشنا شويد. براي قدم زدن در اين روياي شيرين نياز به اخذ ويزا از سفارت هند در ايران داريد. پس زود تر اقدام کنید و قبل از حرکت اطلاعات خود در مورد کشور مقصد را افزايش دهيد.

  فرودگاه هند 

images (39)
    
– در هواپيما يک فرم توزيع مي شود که مربوط به گمرک فرودگاه است. در اين فرم مشخصات خود را اعلام کنيد. اين فرم در فرودگاه مقصد نيز موجود است.

– در فرودگاه پس از کنترل پاسپورت، بار خود را تحويل بگيريد و مراقب باشيد چيزي را از قلم نيندازيد. آنگاه به مرحله گمرک مي رسيد. سعي کنيد از کانال سبز گمرک عبور کنيد در غير اين صورت مي بايد از کانل قرمز رد شويد.

– پس از عبور از گمرک در يک راهرو قرار مي گيريد. در سمت راست شما تعدادي باجه قرار دارد. در اين قسمت ابتدا مقداري دلار (200 يا 300 دلار) را به روپيه تبديل کنيد.

    حمل و نقل  در هند 

images (40)

شبکه راه آهن داخل شهري در هند محدود است و اتوبوس ها هم به علت جمعيت زياد و وسعت شهر چندان قابل دسترسي نيستند. افرادي که تازه به هند مي رسند پس از اتوبوس وسيله اصلي براي جابه جايي در داخل شهر سه چرخه هايي است به نام« آتو ريکشا» که ظرفيت آنها حداکثر سه نفر است و همواره حالت دربستي دارد. کرايه سه چرخه ها براساس ميزان مسافت طي شده، که توسط تاکسي متربر حسب روپيه (با شروع 10 روپيه در ابتدا ) نشان داده مي شود، تعيين مي شود. به غير از دو وسيله عمومي فوق تعداد قابل توجهي آژانس هاي تاکسي شهري و برون شهري وجود دارد که اين گونه وسيله ها نيز داراي يک هزينه اوليه ثابت بوده و مازاد آن بر حسب مسافت طي شده ( بسته به نوع وسيله نقليه و دارا بودن يا نبودن کولر ) محاسبه مي شود. راه حل ديگر خريد موتور يا کرايه موتور است. پارک موتورهايي به نام کاينتيک را مي شود با هفته يي 300 روپيه کرايه کرد که از ريکشا به صرفه تر است.البته شما کا ترانسفر فرودگاهی دارید و برای بعضی اوقات دانستن این موارد مفید خواهد بود.

images (42)

رستوران در هند 

    چنانچه تاکنون به هند سفر نکرده باشيد از متفاوت بودن رستوران هاي هند متعجب مي شويد. چون بر اساس تعاليم هندو اکثر رستوران ها تنها غذاهاي گياهي عرضه مي کنند که اصطلاحاً Veg ناميده مي شوند. برخي رستوران ها هم غذاهاي گوشتي عرضه مي کنند که اصطلاحاً Non-Veg خوانده مي شوند. اتفاقاً در بنگلور و بمبئي بسياري از رستوران هاي غيرگياهي صاحباني ايراني مسلمان يا زرتشتي دارند. غذاهاي چيني هم در هند بسيار پرطرفدارند و معمولاً با ذائقه ايراني نيز سازگار هستند. در بنگلور همچنين رستوران هاي معروفي مانند مک دونالد و پيتزا هات و KFC شعبه دارند.

images (43)
نکته ديگر طعم غذاهاي هندي است که بسيار تند و با ادويه فراوان طبخ مي شوند. به نظر مي رسد که غذا مخلوطي از مقدار زيادي فلفل و ادويه با مقدار کمي مواد ديگر است. البته پس از مدتي به اين طعم تند عادت مي کنيد و متوجه مي شويد غذاهاي هندي بسيار لذيذ هستند و کم کم حالتي پيدا مي کنيد که غذايي که کم ادويه باشد به شما نمي چسبد. از ميان غذاهاي گياهي هند غذايي به نام «ماسالودوسا» که از آرد برنج و سيب زميني و مخلفات تهيه مي شود براي مبتديان مناسب تر است.

– از ميان غذا هاي گوشتي از ميل کردن چيکن برياني و چيکن تنوري غافل نشويد. البته در هر رستوراني که مي رويد به هنگام سفارش غذا تذکر دهيد که غذاي بدون فلفل برايتان بياورد در اين صورت مي توانيد يک غذاي تند اما معتدل را ميل کنيد.

– يک يادآوري در مورد چاي ضروري به نظر مي رسد: چاي در هند هميشه همراه با شير و ادويه هايي مانند زنجبيل، هل و فلفل سياه تهيه مي شود و بسيار مطبوع است اما اگر نپسنديديد مي توانيد قهوه را جايگزين کنيد.

– همچنين رستوران هاي ايراني با بهترين غذاها در هند موجود است و براي دانشجويان ايراني نيز تخفيف ويژه يي قائل مي شوند.

   توصيه: ريسک خريد غذا از اغذيه فروشي هاي کنار خيابان را قبول نکنيد.

در صورت نیاز به هر نوع اطلاعات بیشتر با سرکار خانم کیانی تماس بگیرید.

21 30 98 88

09190836650

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*