آخرین تور ها:
خانه » اطلاعاتي از هند » جشن رنگ در هندوستان

جشن رنگ در هندوستان

جشن رنگ ها:

  •  یکی از زیباترین و پرشورترین جشنهای باستانی هند جشن رنگهاست که هر ساله در اواخر فوریه و اوایل ماه مارچ روز بعد از کامل شدن ماه برگزار میشود و نشانه ی  زنده شدن دوباره طبيعت و فرا رسيدن بهار است. به این فستیوال  جشن هولی، جشن رنگ و جشن بهاره نیزمیگویند.این جشن یکی از محبوبترین جشنهای کشور هندوستان است که هر ساله در بهار برگزار میشود..

  •  قرنها قبل از میلاد مسیح در هند مرسوم بوده است و بنا به گفته تاریخ نویسان این روز توسط آریاییها بیشتر در شرق هند جشن گرفته میشد . که با این جشن سال نو شده و فصل بهار که شروع دوباره حیات طبیعت است آغاز میشود..
  • در این روز مردم صورتهای همدیگر را رنگ می کنند و یا آبهای رنگی به طرف هم میپاشند . این رنگها از گیاهانی مانند گیاه نیم، کومکوم، هالدی و غیره ساخته میشوند، که در فصل بهار شکوفه می دهند مانند گلهای درخت شعله  هندی…………..

 

  • هندی ها اعتقاد دارند، این پودرها به دلیل خاصیت درمانی و طبیعی بودن از بروز بیماریهای شایع ناشی از تغییرات آب و هوا در فصل بهار مانند سرما خوردگی جلوگیری می نمایند و بعضا این بیماریها را درمان می کنند.نکته جالب توجه آن است که این رنگها حتی پس از شستن کامل تا چندین روز بر سر و صورت و … افراد باقی می ماند و لباسهایی که رنگی شده اند نیز رنگشان پاک نمی شود.
  • همه از کوچک و بزرگ با رقص و پایکوبی و شادی در این مراسم شرکت می کنند ، از چند روز قبل از این مراسم همه در تهیه و تدارک پودرهای رنگی هستند و اکثر مغازه ها پودرهای رنگی با تنوع زیادی را می فروشند.

.

  • افسانه ای هم در این مورد وجود دارد که در این افسانه کریشنای جوان که پوست تیره ای داشت همیشه به رنگ پوست معشوقه خود رادها که پوست روشنی داشت حسادت می ورزید. یک روز کریشنا با شیطنت صورت رادها را رنگی می کند. از این به بعد بنا به این افسانه جوانان عاشق پیشه صورت معشوقه هایشان را برای ابراز عشقشان  رنگی می کنند. در این روز همه دوست دارند اولین کسی باشند که طرف مقابل خود را رنگی نمایند. در این جشن مردم کدورتها را کنار گذاشته و با پختن غذاهای مخصوص این روز را جشن می گیرند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*