آخرین تور ها:
خانه » تور ترکیبی هند زمستان1402 » تور هند تور هندوستان تور راجستان پاییز و زمستان 1402

تور هند تور هندوستان تور راجستان پاییز و زمستان 1402

تور راجستان پاییز و زمستان 1402
تورهای ترکیبی و اختصاصی راجستان هند نوروز 1403
جاذبه های راجستان هند 
ایالت راجستان در شمال هند و در نزدیکی مرز پاکستان واقع شده است. این ایالت از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کشور هند است که هر مسافری را مجذوب رنگ های تند و اصیلش و جاذبه ها و چشم اندازهای زیبایش می کند. اگر شیفته ی رنگ و تندی و تلالو های طلایی هستید اینجا با ما همراه باشید.
این ایالت شمالی که همانطور که در بالا گفته شد در همسایگی با کشور پاکستان است، از مقصدهای محبوب هر گردشگری است که به کشور هند پا گذاشته است. این ایالت زیبا دارای چشم اندازهای بیابانی و کوهستانی زیبا و مسحور کننده ای است. راجستان، مرکز راجپوت است که همین مرکزیت، ایجاد یک جاذبه ی بسیار فوق العاده برای کاوش مکان ها و تالارهایی است که توسط پادشاهان مختلف در طی دوران مختلف ایجاد شده است. بیابان تار(Thar) و کوه های زیبای آراوالیس (Aravallis) در این منطقه قرار دارند. راجستان به معنای سرزمین پادشاهان می باشد. این سرزمین را در گذشته راجپوتانا می نامند. زبان های رایج در ایالت راجستان هندی، راجستانی و انگلیسی است. بهترین فصل گردشگری برای رفتن به ایالت راجستان، اکتبر تا مارچ است. از شهرهای مهم این ایالت برای گردشگری، اجمر، پوشکر، جودپور، مونت آبو است. دراین ایالت جشنواره های مختلفی برگزار می شود که مردم راجستان آن را جشن می گیرند. جشنواره هایی چون جشنواره صحرا، جشنواره هولی، جشنواره گن گور، جشنواره تیج، جشنواره رکشا و بسیاری از جشنواره های دیگر. در واقع در این ایالت به طور میانگین ۲ جشن و جشنواره برگزار می گردد.
این شما هستید که برنامه سفر خود را تعیین میکنید و یک تور اختصاصی انفرادی و لاکچری را برای خودتان در این ایالت رقم میزنید.
پس برای انتخاب بهنتر مطلب را تا انتها بخوانید.
۱- اودیپور
اودیپور(Udaipur)، با عنوان شهر دریاچه‌ها در ایالت راجستان مشهور و شناخته شده است و بسیار زیبا و دیدنیست و فرصت دیدن آن را نباید از دست بدهید. این شهر زیبایی‌هایی مخصوص به خود را دارد که  به خاطر وجود دریاچه‌ها در آن چندین برابر بر زیبایی های این شهر، افزوده شده است و از جاذبه های  اصلی شهر به شمار می‌روند. از بزرگترین دریاچه‌هایی که در این شهر قرار دارد می توان به دریاچه فاتح سگر و پیچولا اشاره کرد که البته دریاچه های  مصنوعی هستند اما این موضوع از زیبایی و جذابیت  آن‌ها کم نمی کند. دلیل اصلی برای برای بازدید از شهر اودیپور کنکاش در کاخ معروف شهر است که در خود مجموعه‌ای از کاخ‌ها، موزه‌ها و باغ‌ها را دارد که برای سبک معماری خاصشان معروف شده اند. زیارتگاه‌ها و اقامت‌گاه‌های سلطنتی و مجموعه‌های هنری هم در داخل این کاخ قرار دارند. در قسمت شمالی کاخ، تالار جاگدیش قرار دارد که مشهورترین تالار اودیپور محسوب می‌شود. این تالار که برای  لرد ویشنو ساخته شده است، دارای کنده کاری‌های بسیار زیبایی است و در حال حاضر یکی از نمادهای معروف شهر محسوب می‌شود.
سافاری در جنگل اقامت در کلبه های زیبای جنگلی و دیدن حیوانات وحشی تجربه دست نیافتنی را برایتان به ارمغان خواهد اورد.
۲- جایسالمر
جالسامیر را به عنوان شهر طلایی همه می شناسند. شهری  قابل توجه و جذاب  که در حاشیه بیابان است. یکی از ویژگی‌های زیبا و برجسته این شهر وجود قلعه ثار است. بر خلاف سایر قلعه‌هایی که در جالسایمر هند وجود دارد و تقریبا خالی از سکنه شده اند، این قلعه کاملا کاربردی است و هنوز از آن استفاده می کنند. در داخل کاخ می توان رستوران و اقامتگاه  های خصوصی پیدا کرد و حتی از مراکز خریدش، سوغاتی خرید.
در داخل دیواره های قلعه، تالارهایی وجود دارد که شما می توانید از آن ها دیدن کنید. بازدید برای عموم ازاین کاخ آزاد است و و از صبح تا شب آماده ی ارائه خدمت به بازدیدکنندگان هستند.
۳- جیپور
پایتخت راجستان جیپور(Jaipur)، نام دارد. شهری  شلوغ و پرتکاپو با جاذبه های جالب معروف به شهر صورتی
جیپور یکی از مناطقی است که برای ورود به عجیب ترین های دنیا، راه را برای شما می گشاید.باید بدانید که در شهر جیپور سه قلعه بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد. این قلعه‌ها به ترتیب قلعه آمبر، قلعه ناهاراجاه و قلعه جائیگاه نام دارند. یکی از جاهایی که حتما باید در آن به ماجراجویی بپردازید، کاخ شهر است که ترکیبی عالی از طراحی راجپوت و مغال است. جیپور همچنین میزبان تالارهای  متعددی است که ارزش بازدید را دارند.
فیل سواری یکی از تفریحات عالی در جیپور محسوب میگردد که در هیچ یک از شهرهای هند تجربه نمیکنید.
۴- جادهاپور
جادهاپور (Jodhpur) یا شهر آبی، در لبه بیابان ثار واقع شده است. نام مستعار آن از خانه‌های آبی رنگ زیادی که در این شهر وجود دارد گرفته شده است. این خانه‌های آبی رنگ باعث می‌شوند تا زمانی که از بالا به این شهر نگاه می‌کنید یک منطقه آبی رنگ را ببینید. این شهر با قلعه‌های مختلف پر شده است و یک جاذبه ی تاریخی با زیبایی های فراوان است. بدون بازدید از قلعه مهرانگاراه که قدمت آن به قرن ۱۵ می‌رسد، هیچگاه تکمیل نخواهد شد. این قلعه بزرگترین قلعه‌ای است که در راجستان وجود دارد. این مجموعه دارای تالار شیشه ای بسیار زیبا و چشم نواز است.
۵- پوشکار
پوشکار یک شهر مقدس است که به خاطر تالارهای براهما و مسابقه سالانه شترها بیشتر بین مردم هند و جهان مشهور و شناخته شده است.
ایا فکر کیدید در هند شتر سواری را تجربه کنید؟
این تجربه زیبا همیشه در پوشکار منتظر شماست.
براهما یک سوم از تثلیث مقدس در مذهب رسمی هند است و به پوشکار، خانه براهما نیز گفته می‌شود.
۶- بوندی
شهر بوندی (Bundi) یک مقصد منحصر به فرد در منطقه راجستان است و به خاطر چاه‌های عمیقش مشهور و شناخته شده است. شهر بوندی۵۰ چاه عمیق دارد که می‌توانید از آن ها بازدید کنید. یکی از مشهور ترین چاه‌ها در این شهر چاه عمیق  کوئین است که قدمت آن به قرن ۱۵ بر می‌گردد. همچنین در شما می‌توانید از محیط شهری کاملا خارج شوید
و از دریاچه‌های اطراف بوندی دیدن کنید.
۷- پارک ملی رانتامبور
این پارک ملی پناهگاه حیات وحش راجستان هست که به عنوان یکی از مناطق برتر گردشگری در کل جهان و کشور هند شناخته شده است. این پارک بهترین مکان برای دیدن گربه سانان در حیات وحش در مقیاس جهانی است. شما می‌توانید با قایق سواری  برای دیدن حیات وحش و حیواناتی همچون پلنگ، کفتار، خرس تنبل، استفاده کنیدشما می توانید از قلعه رانتامبور نیز دیدن کنید. قدمت این قلعه به قرن ۱۰ بازمی‌گردد.
۸- چیتورگار
شهر چیتورگار(Chittorgarh) در ساحل رودخانه براچ قرار گرفته است و به خاطر جاذبه‌هایش در میان مسافران و جهانگردان محبوب و شناخته شده است. در چیتورگار،  قلعه چیتورگار قرار دارد که  گفتنی است که این قلعه در قرن ۱۷ ساخته شده و یکی از بزرگترین قلعه‌هایی است که در هند پیدا می‌شود. قلعه چیتورگار بسیار عظیم است و بازدید از آن یک روز کامل به طول می کشد.
برای اطلاعات بیشتر و انتخاب بهتر یک تور هیجان انگیز با ما همراه باشید.
برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.

تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09190836650    تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09101915818  تماس با هند24 021-88983021 تماس با هند24 021-88982912  

هند24 در اینستاگرام@Hendostan24

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*