آخرین تور ها:
خانه » اطلاعاتي از هند » درباره اورنگ اباد هند

درباره اورنگ اباد هند

 

تور اورنگ اباد هند با پرواز عربی
اورنگ آباد شهر کوچکیست با یک پیشینه عظیم تاریخی عمارتی بنام تاج محل فقیر یا بی بی کا ،البته یک استخر و مسجد قدیمی هم دارد که میتوان از انها نام برد.اما اینجا مرکز حکومت اورنگ زیب بوده و یک سلسله مسلمان در۸۰۰ تا  ۳۰۰ سال پیش حاکم بودند. مسافتش تا پونا ۴.۵ ساعت با اتوبوس است.  اتوبوسهای درجه ۱ جدید شیک و تمیز و تهویه دار. شگفتیهای اورنگ آباد بحدی هست که برنامه مجزایی برای دیدنش باید تنظیم کرد. برنامه گشت در اورنگ اباد میتواند به این صورت باشد.
  • قلعه دولت اباد،بی بی کا و مسجد،مجموعه غارهای الورا و مقبره اورنگ زیب
  • غارهای الورا:
  • یک جاده سبز پرپیچ و خم محشر، ما رو به کوهستان صخره ای میبرد که محل غارهای ۳۲ گانه الوراست. اینها عملا غار نیستن بلکه معابد بسیار عظیمی هستند که در دل کوه و از سنگ یکپارچه کوه کنده شدند. ۲و ۳ یا ۴طبقه ای.
  •  معابد مربوط به ۳مذهب هندو ، بودا و جیل هست . حجاری ها شامل تنه خدایان و فیلها و حتی عناصر نمادینی از پیکره انسان با بزرگنمایی زیاد است. بعضی قسمتها نیز انگاررنگی بودند. طبقات معابد همه از سنگ یکپارچه کوه است. !غارها با یک پیاده رو به هم متصلند. روبروی غار نمای سبز و زیبای طبیعت رو میبینید. و البته همه جا توریست، دستفروش و گاید(راهنما) به وفور هست.  دوام و سالم ماندن این اثار برای حدود۳ هزار سال علامت تعجب بزرگیست..
  • تمپل اورنگ آباد:
  • یک معبد زیبا با برج بلند حجاری شده که در راه بازگشت از الورا به شهر است.
 
  • مقبره اورنگ زیب:
  •  پادشاه مسلمان این ناحیه که در نوع خودش عالیست..و دیدن ان ضرری ندارد. در مسیر برگشت به شهر، حاشیه جاده یک دریاچه زیبا در یک دره کاملا بکر و عمیق و سرسبز وجود دارد که  حتما کنارش توقف کنیدو از ارتفاع دریاچه رو تماشا کنید!!! بی نهایت زیباست!
  • بی بی کا:
  • داخل شهر و عینا به تقلید از بنا و محوطه تاج محل ولی کوچکتر ساخته شده است. برای کسانی  که سفرشان در غرب هند بود و امکان رفتن به تاج محل در شمال این شبه قاره نمی باشد، این بنا محلی است برای گرفتن عکس یادگاری بجای تاج محل ! اینجا مقبره همسر شاه بوده است .
  • قلعه دولت آباد:
یک قلعه کامل دارای بناها و تاسیسات و تجهیزات متعدد مانند مسجد، برجک، باغچه ها حمام عمومی و سازه مرکزی محل اقامت پادشاه است. این قلعه دارای ۶ یا بقولی ۷ جداره یا دیوار ضخیم دور تا دور بوده که ۲ تا از این پوسته ها تخریب شدند. در واقع یک شهر کوچک دارای لایه بندی نظیر چیزی که در مورد هگمتانه یا سایر شهر-قلعه ها ست. هر لایه با لایه داخلیش چند صد متر فاصله دارد. قسمت مرکزی قلعه یا دارالحکومه در بالای تپه ای ساخته شده و دور تادورش خندق عیض ۶-۷ متریه.برای وارد شدن به بنا باید مشعل ببرید .این بنا ۳۰۰ پله درون خودش داردکه بواسطه این پله ها بنای استوانه ای شکل را بالا میروی بالا تا از ان بالا کل منطقه زیر پاهایت باشد.مسیر برای رسیدن به مرکز قلعه بسیار پر پیچ و خم است. و عملا بدون راهنما لای درختها و راهها و بناهای متعدد مثل حمام و معبد و آب انبار ها و استخرها گم میشوید. راه عبور از خندق به بنای مرکزی قلعه، یک پل چرمی بوده است که الان فلزی است.. این  پل چرمی در حمله دشمن جمع میشده و عملا امکان رسیدن به بنا نبوده است.
برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.
تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام09190836650تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام09101915818 تماس با هند24021-88983021تماس با هند24021-88982912

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*