آخرین تور ها:
خانه » درباره غذاهای هندوستان » بیشتر درباره غذاهای هندی بدانیم

بیشتر درباره غذاهای هندی بدانیم

انواع غذا های خوشمزه و معروف هندی 
تاریخچه غذاهای هندی به حدود 5000 سال پیش بازمی‌گردد. این غذاها نشات گرفته از سنت و باورهای اساطیری هستند. هندوئیسم در اصل بنیانگذار این نوع غذاها بود، اما بعدها نفوذ اسلام در دوران مغول، به پایه‌گذاری غذاهای هندی کمک زیادی کرد.
ادویه، سبزی‌های محلی و گیاهانی که در غذای هندی استفاده می‌شوند، در هر منطقه از هند به نحوه خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جنوب هند، معمولاً غذاهای خاص خودشان را دارند؛ درحالی‌که مردم شمال هند غذاهای دیگری را می‌پسندند.
غذاهای گوشتی در کشور هند طرفداران زیادی دارد، اما خوردن گوشت خوک در این کشور ممنوع است. ادویه‌جاتی که به غذاهای هندی اضافه می‌شود، تأثیر زیادی بر روی عطر و طعم آنها گذاشته است. در طول تاریخ هند، استفاده از ادویه‌های مختلف رایج بوده و تقریباً تمامی غذاها با ادویه‌‌های خاصی درست می‌شوند.
در شهرهای مختلف هند انواع غذاهای خوشمزه یافت می‌شود؛ از غذاهای بسیار ساده گیاهی گرفته تا غذاهای عجیب‌وغریب با بافت و طعم متفاوت در رستوران‌های مختلف هند سرو خواهند شد.
چیکن تندوری Tandoori Chicken
این غذای خوشمزه در تمامی مناطق کشور هند طرفداران خاص خودش را دارد. چیکن تندروی یا همان مرغ تندروی؛ با مرغ، ماست و ادویه‌های مخصوص تهیه شده و طعم عالی و بی‌نظیری دارد. این غذا بیشتر در مناطق شمال هند به مناسبت مراسم‌های مختلف تهیه می‌شود؛ اما در سایر شهرهای هند هم طرفداران خاص خودش را دارد.
بریانی Biryani
شاید با شنیدن این اسم تصور کنید که این نوع غذا درست شبیه بریانی اصفهانی‌ها با گوشت طبخ می‌شود، اما باید بگوییم که طرز تهیه این غذا در هند با برنج است. بریانی نوعی غذای مخلوط برنجی با تکه‌های مرغ و گوشت، سیب‌زمینی، پیاز، سیر، ماست و حتی ادویه‌های مخصوص هندی است که طعمی بی‌نظیر دارد.
نان هندی Naan
نان هندی در اصل به‌تنهایی یک غذا نیست؛ اما در بیشتر موارد در کنار غذاهای هندی سرو می‌شود. این نان با آرد، خمیرمایه، روغن‌زیتون، ماست چکیده و… تهیه می‌شود و طعمی خاص دارد. نان‌های هندی را در تنورهای مخصوص درست می‌کنند.
کوفته مالایی Malai Kofta
اکثر غذاهای هندی طعمی تند دارند، اما کوفته مالایی برعکس اکثر غذاهای هندی، شیرین است. مواد تشکیل‌دهنده این غذا، سیب‌زمینی، هل، شکر، فلفل، بادام‌هندی، کشمش، تخم‌مرغ، پودر کاری و بادام‌زمینی است.
خوراک ویندالو Vindaloo
این غذا را در تمامی رستوران‌های هند می‌توانید پیدا کنید؛ خوراک ویندالو یکی از غذاهایی است که طعمی اصیل و تند دارد. اگر طرفدار غذاهای گوشتی هستید و از طرفی هم با طعم تند غذاهای هندی مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این غذای خوشمزه را امتحان کنید. برای تهیه این غذا گوشت مرغ یا گوسفند را در سیروسرکه خرما گذاشته و با ادویه‌های مخصوص مزه‌دار و طبخ می‌کنند. این غذا معمولاً با برنج سرو می‌شود، اما شما می‌توانید به‌صورت یک غذای کامل آن را در کنار سالاد میل کنید.
کاتی رول Kathi Roll
کاتی رول یکی از غذاهای معروف هندی است که به‌عنوان یک غذای خیابانی در بسیاری از مناطق هند دیده می‌شود. انواع سبزی‌ها، سیب‌زمینی، گوشت، پنیر و تخم‌مرغ از مواد تشکیل‌دهنده این غذای هندی هستند. این غذا به‌صورت لقمه‌های کوچک آماده می‌شوند و در خیابان‌های هند به فروش می‌رسند
آلو گوبی Aloo Gobi
این غذا با ادویه‌های مخصوصی طبخ می‌شود و در بین افرادی که گیاهخوار هستند، طرفداران زیادی دارد. زنجبیل تازه، ادویه مخصوص، سیر، پیاز، گل‌کلم، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی از مواد اولیه این غذای هندی محسوب می‌شوند. به دلیل استفاده زردچوبه در این غذا، زرد رنگ است.
پالک پنیر Palak Paneer
اگر با چشیدن طعم‌های خاص مشکلی ندارید، پیشنهادمان به شما این است که در سفرتان به هند، حتماً پالک پنیر را سفارش دهید. این غذا نوعی پنیر هندی است که با ادویه‌های مخصوص و اسفناج طبخ می‌شود در نهایت می‌توان با آن یک سالاد خوشمزه تهیه کرد.
دال گوشت Daal Gosht
در لیست غذاهای خوش‌طعم و گوشتی هند، می‌توان دال گوشت را معرفی کرد. این غذا با گوشت پخته، ادویه‌ و گوجه‌فرنگی درست می‌شود. در کنار این غذا هم می‌توانید یک سالاد سبزیجات سفارش دهید.
چانا ماسالا Chana masala
چانا ماسالا یک صبحانه یا میان‌وعده هندی است که با گیاهان مختلف، روغن نارگیل، نخود و ادویه درست می‌شود. این غذا معمولاً در بین گیاهخواران طرفداران بسیار زیادی دارد.
چوله یا کاری نخود Chole
اگر رژیم گیاهخواری دارید و دوست دارید غذاهای کم‌کالری مصرف کنید، چوله انتخاب خوبی برای شماست. مواد اصلی این غذا نخود است، اما با موادی مثل: ادویه‌های مخصوص، گوجه‌فرنگی، دارچین، هل، پیاز، میخک و چند مورد دیگر تهیه می‌شود که در نهایت طعمی عالی به خود می‌گیرد.
مرغ ماکانی Chicken Makhani یا مرغ کره ای معروف
این غذا یک مرغ خوش‌طعم است که با سس مخصوص درست می‌شود. این سس مخصوص از ترکیب ادویه‌های زیادی تهیه می‌شود. اضافه‌کردن کره در مراحل پخت این غذا باعث می‌شود که یک طعم عالی و خاص داشته باشد.
روغن جوش Rogan Josh
اکثر غذاهای هندی بیشتر برای گیاهخواران مناسب هستند؛ اما این غذا در لیست غذاهای گیاهخواری نیست و طعمی شبیه به آبگوشت دارد. روغن جوش معمولاً با فلفل سرو می‌شود و برای طبخ آن از ادویه‌‌های ملایم هندی استفاده می‌شود.
برای تست همه این مزه های عالی و هیجان انگیز میتونید با ما همراه باشد
برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.
تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09190836650    تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09101915818  تماس با هند24 021-88983021 تماس با هند24 021-88982912  
هند24 در اینستاگرام@Hendostan24

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*