آخرین تور ها:
خانه » تور هند » اسیب های گردشگری در دوران کرونا 2020-2021

اسیب های گردشگری در دوران کرونا 2020-2021

پاسخ به سوالات متداول توریست ها در دوران گردشگری ار زبان همکار 

در حال حاضر شرایط سفر خارجی را چگونه می‌بینید؟ آیا می‌توان سفر (توریستی) انجام داد؟

تقریبا می‌توان امروزه گفت امکان سفر وجود ندارد. نه البته ۱۰۰ درصد، چراکه مقوله سفر و توریسم مقدماتی لازم دارد؛ من‌جمله امکان تردد بین مرزهای بین‌المللی، دریافت ویزای توریستی از سمت کشورهایی که برای ورود به آنها نیاز به گرفتن ویزا است، استفاده از وسایل حمل و نقل بین‌المللی که عمدتا پرواز است و چون تا به امروز تقریبا تمامی این موارد برای یک مسافر یا گردشگر منتفی‌ست، می‌توان گفت سفر خارجی تقریبا امکان پذیر نیست.

البته ذکر این نکته لازم است که برخی از کشورها به‌شکل بسیار محدود پذیرای توریست هستند که این سفرها با شرایط خیلی خاصی صورت می‌گیرد؛ شرایطی چون دادن تست PCR، قرنطینه‌ی دو هفته‌ای در اقامتگاه‌هایی که کشور مقصد تعیین می‌کند که عملا این موضوع پدیده‌ی گردشگری را زیر سئوال می‌برد، چراکه گردشگر شاید الزاما ۱۵ روز در آن کشور حضور نداشته باشد.

گردشگر نیاز دارد وارد جامعه‌ی مقصد شود و بتواند از جاذبه‌های آن لذت ببرد؛ بنابراین، با همه‌ی این شرایط می‌توان گفت که انجام سفر خارجی معنی ندارد.

سفارت‌ها جهت اقدام مسافران برای اخذ ویزا از چه زمانی شروع به کار می‌کنند؟ آیا چشم‌اندازی از آن در آینده نزدیک وجود دارد؟

. به موازات اخبار مختلفی که در ارتباط با ساخت واکسن کرونا به دستمان می‌رسد، می‌توان امیدوار بود که سفارتخانه‌ها همکاری خود را در آینده نزدیک آغاز کنند.

اما اگر این اتفاق نیفتد، رصد کردن این موضوع کمی سخت‌تر خواهد بود؛ اینکه کدام سفارتخانه‌ها در شرایط کنونی شروع به دادن ویزا خواهند کرد، چه محدودیت‌هایی قائل خواهند شد، به چه افرادی و به چه نوع سفرهایی ویزا خواهند داد  متاسفانه قابل پیش‌بینی نیست.

تکلیف کسانی‌که ویزا گرفته بودند، اما موفق به سفر نشدند، چیست؟

. طبیعتا هر ویزایی تاریخ مشخصی دارد و اگر آن ویزا منقضی شود، از درجه اعتبار ساقط است. اما بعضی از کشورها شرایط خاصی قائل می‌شوند یا بعضی از کشورهای اروپایی برای اجرای تور اروپا اعلام کرده‌اند کسانی‌که به دلیل شیوع کرونا و لغو سفرها نتوانسته‌اند از ویزایشان استفاده کنند، برای تمدید آن، زمانی که امکان سفر وجود داشته باشد، نیازی به پرداخت هزینه سفارت یا تکرار مدارک ندارند.

در واقع در جواب سئوالتان باید بگویم، آن ویزا از درجه اعتبار ساقط است، اما مقصد به مقصد کمک‌هایی به مسافر می‌شود که شرایط سفر بعدی را برایشان آسان‌تر خواهد کرد.

موارد اضطراری سفر شامل چه چیزهایی است؟ چه کسانی در این شرایط می‌توانند سفر کنند؟

کسانی‌که خویشاوند دارند، دانشجویان، کسانی‌که ویزای کاری داشتند. این افراد می‌توانند با یکسری محدویت‌های خاص سفر کنند.

در مورد ویزای توریستی هم دارندگان گذرنامه‌ی ایرانی با شرایط خاص می‌توانند به ترکیه سفر داشته باشند. کانادا هم اعلام کرده است ایرانیانی که اقوام درجه یک در این کشور دارند، می‌توانند با ویزای توریستی وارد کشور کانادا شوند.

 کدام ایرلاین‌ها فعال هستند؟ با کدام ایرلاین‌ها می‌توان سفر انجام داد؟

. از ایرلاین‌های داخلی، شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان، با شرایط خاص به یکسری از مقاصد خاص پرواز دارند و از ایرلاین‌های خارجی، قطر ایرویز است که از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون فعالیت می‌کند.

در حال حاضر، در شرایطی که توری اجرا نمی‌شود و مرزها به‌روی ما بسته است، شما به چه کاری مشغول هستید؟

. در شرایطی که نمی‌توان سفر رفت، طبیعتا ما هم سعی می‌کنیم به این چالش دامن نزنیم. به دنبال این نیستیم به هر قیمتی تور اجرا کنیم یا برای همسفران‌مان شرایط سفر فراهم آوریم.

از نخستین روزهایی که با این موضوع درگیر شدیم، یعنی از اول اسفند سال ۹۸، ستاد بحرانی برای مقابله با آن تشکیل دادیم. همسفران‌ را نسبت به اهمیت موضوع آگاه کردیم که برای سلامت‌شان توری اجرا نخواهد شد و البته در عمل هم امکان سفر وجود نداشت.

 

به امید توسعه دوباره صنعت  گردشگری در دنیا

برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.

تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09190836650    تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09101915818  تماس با هند24 021-88983021 تماس با هند24 021-88982912  

هند24 در اینستاگرام@Hendostan24

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*