آخرین تور ها:
خانه » اطلاعاتی درباره تور هند » از بنگلور شهر باغ ها بیشتر بدانیم

از بنگلور شهر باغ ها بیشتر بدانیم

درباره شهر بنگلور شهر باغ ها
بنگلور پنجمین شهر بزرگ هندوستان و یکی از سرسبزترین شهرهای این کشور محسوب می شود. بنگلور در طول تاریخ اسامی و القاب مختلفی داشته است. اما یکی از مشهورترین این القاب «شهر باغ ها» است
تاریخ بنگلور به صدها سال پیش باز می گردد. در سال ۱۵۷۳ فرمانروایی به نام کمپه گودا همراه با سگش در حال شکار بود. وقتی فرمانروا می خواست سگش را برای شکار یک خرگوش بفرستد ناگهان خرگوش به سمت سگ برگشت و به او حمله کرد. این حادثه آنقدر لرد را تحت تاثیر قرار داد که نام شهر را گاندو بومی به معنای سرزمین قهرمانان نامگذاری کرد. به این ترتیب شهر بنگلور به وجود آمد.
بنگلور در طول سال ها تغییر و تحولات زیادی داشته است. اما همواره به دلیل طبیعت زیبا و سرسبزش شهرت داشته است و پارک ها و باغ های مختلفی در این شهر وجود دارد. تضاد آب و هوا و سرسبزی این شهر با اغلب شهرهای هند یکی از دلایل توجه مردم و گردشگران به بنگلور است.
طبق افسانه ها و روایات در قرن هفدهم فرمانروای پادشاهی مای سور (Mysore)، حیدر علی از آب و هوای خنک و مطبوع بنگلور خوشش آمد. بنابراین تصمیم گرفت باغی زیبا طراحی کند و آن را به نام خواهر محبوبش «لالبی» نامگذاری کند. باغی که پادشاه ساخت همان باغ های لال باغ ( Lalbagh Gardens) است که هنوز هم وجود دارد و بازدیدکنندگان بسیاری هم دارد. در دوران استعمار بریتانیا در هند، این باغ توسط انگلیسی ها توسعه پیدا کرد و به بهشتی سرسبز و زیبا در دل شهر بنگلور تبدیل شد. تا اوایل قرن ۲۱ این شهر سرسبز به دلیل خیابان های مشجرش شهرتی جهانی پیدا کرده بود و به دلیل وجود باغ های متعدد و آب و هوای خنک و مطبوع به «شهر باغ های هند» شهرت پیدا کرد.
در شهر بنگلور باغ های متعددی وجود دارند که هرکدام زیبایی خاص خود را دارد. از جمله این باغ ها می توان به باغ لال باغ، باغ کوبون، پارک یادبود کاریاپا و مانند آن اشاره کرد. اهالی بنگلور از قدیم عادت داشته اند که در این باغ ها به تفریح و استراحت بپردازند. بنابراین اگر در سفر به بنگلور از باغ های این شهر بازدید کنید با خانواده های بنگلوری زیادی روبرو می شوید که برای تفریح به باغ ها آمده اند. خوشبختان از باغ های بنگلور به خوبی محافظت و نگهداری می شود. اکثر این باغ ها برای بازدید عموم رایگان هستند اما برای ورود به برخی دیگر باید هزینه ورودی بپردازید.
• باغ گیاهشناسی لال باغ | Lal Bagh Botanical Garden
این باغ که مشهورترین باغ بنگلور نیز محسوب می شود در سال ۱۷۶۰ توسط حیدرعلی ساخته شد و به دلیل تنوع گل هایش شهرت دارد. در لال باغ بیش از ۱۰۰۰ گونه گل مختلف وجود دارد و بزرگ تری مجموعه گیاهان گرمسیری در هند به شمار می رود. هرسال جشنواره گل در لال باغ برگزار می شود که یکی از جذاب ترین رویدادها برای گردشگران  و مردم هند است. در این باغ دریاچه های زیبا، آکواریوم و صخره هایی زیبا و قدیمی وجود دارد که بر جذابیت این باغ می افزاید.
• باغ کوبون | Cubbon Park
این باغ زیبا در سال ۱۸۸۴ توسط ژنرال ریچارد سانکی ساخته شده است و یکی از مشهورترین باغ های بنگلور است. در این باغ بیش از ۶۸ رسته و ۹۶ گونه گیاه وجود دارد که در مجموع ۶۰۰۰ گیاه و درخت باغ کوبون را تشکیل می دهند. علاوه بر زیبایی های طبیعی این باغ، دیوان عالی کارناتاکا، موزه باستان شناسی و تالار یادبود Seshadri Iyer  نیز در این باغ قرار دارد.
• دریاچه اولسور | Ulsoor Lake
درست است که بنگلور به «شهر باغ ها» شهرت دارد اما در این شهر زیبایی های طبیعی دیگری نیز می توانید پیدا کنید. دریاچه اولسور یکی از بزرگ ترین دریاچه ها در بنگلور است و در کنار فضاهای سرسبز و باغ های زیبای این شهر تصویری چشم نواز و منحصربفرد ایجاد کرده است. دریاچه اولسور در خیابان سنت جان قرار دارد و بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب است. بعد از گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری بنگلور می توانید به این دریاچه زیبا بیایید و از آرامش و تماشای غروب آفتاب لذت ببرید. در این دریاچه امکانات و تسهیلات رفاهی مثل امکان قایق سواری و محوطه بازی کودکان نیز وجود دارد. بنابراین مکانی ایده آل برای یک گردش خانوادگی محسوب می شود.
بنگلور، سیلیکون ولی هند
اما شهرت بنگلور تنها به دلیل باغ های زیبا و سرسبزش نیست. با رشد فناوری اطلاعات کشور هند، این شهر به قطب اصلی فناوری اطلاعات هند تبدیل شده است. حتی برخی آن را «سیلیکون ولی هند» نیز می نامند که به قطب فناوری آمریکا، سیلیکون ولی یا دره سیلیکون در کالیفرنیا اشاره دارد. این عنوان در سال ۲۰۰۰ توسط رسانه ها به بنگلور داده شد و از آن زمان بنگلور ثابت کرده است که شایسته چنین عنوان هست. البته این موضوع باعث افزایش آلودگی محیط زیست و آلودگی هوای بنگلور شده است و در چند سال گذشته مشکلات زیست محیطی و آلودگی، حیات سرسبز این شهر را تهدید می کنند. شهر بنگلور یکی از سریع الرشدترین شهرهای دنیاست و مدرن ترین شهر هند نیز محسوب می شود. وجود تکنولوژی ها و فناوری های جدید در این شهر چیزی است که در سفر به بنگلور خودتان به چشم خواهید دید.
برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.

تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09190836650    تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09101915818  تماس با هند24 021-88983021 تماس با هند24 021-88982912  

هند24 در اینستاگرام@Hendostan24

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*