آخرین تور ها:
خانه » اطلاعات مورد نیاز سفر به هند » صنعت گردشگری در هند

صنعت گردشگری در هند

صنعت گردشگری در هند

377_o

به گزارش توریست ها براساس نظرسنجی که توسط شبکه «سی‌ان‌ان» درباره‌ مقاصد برتر گردشگری منطقه‌ آسیا – پاسفیک انجام شد، هند در رتبه‌ چهارم قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه هندو، با اقدامات فراوانی که طی سال‌های اخیر از سوی دولت هند برای جذب گردشگر از کشورهای مختلف جهان و ایجاد بازارهای جدید برای صنعت گردشگری این کشور در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری درمانی و طبیعت‌گردی انجام شده، این کشور اکنون چهارمین کشور آسیا – پاسفیک در رشد صنعت گردشگری محسوب می‌شود.

هند در این نظرسنجی از نظر جذابیت برای سرمایه‌گذاران خارجی پس از چین و هنگ‌کنگ در رتبه‌ سوم قرار گرفته و از نظر بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی نیز پس از ژاپن و تایلند در رتبه‌ سوم منطقه‌ آسیا – یاسفیک دیده می‌شود و پس از این کشور نیز چین با اختلاف بسیار کمی در رتبه‌ چهارم قرار گرفت.

****

همچنین ۷۲ درصد گردشگران از سفر به هند ابراز رضایت کرده و ۲۰ درصد آن‌ها در سال‌های بعد دوباره به هند سفر کرده‌اند.

****

در این شرایط مسئولان صنعت گردشگری هند قصد دارند با افزایش چشمگیر تعداد هتل‌های این کشور از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی، این کشور را به مقصد ۵۰ میلیون گردشگر در سال ‌٢٠٢٠ تبدیل کنند. هند در سال ۲۰۱۱ میزبان نزدیک به ۳۰ میلیون گردشگر بود که این امر درآمدی بیش از پنج میلیارد دلار را برای اقتصاد این کشور به همراه داشت.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، سفیر ایتالیا در هند روز گذشته (شنبه) از ارائه تسهیلاتی برای برگزاری مراسم ازدواج زوج‌های ایتالیایی در هند در قالب طرح «گردشگری ازدواج» در آینده نزدیک خبر داد.

****

به گزارش‌ هندوستان تایمز، سفبر ایتالیا در هند با اشاره به رونق گردشگری ازدواج در ایتالیا در سال‌های اخیر، هند را مکان مناسبی برای برگزاری جشن ازدواج زوج‌های ایتالیایی دانست.

****

وی شهرهای تاریخی «بمبئی» و منطقه‌ زیبای «گوآ» را مکان‌هایی ایده‌آل برای برگزاری مراسم ازدواج زوج‌های ایتالیای با هزینه‌ای مناسب دانست و بر این باور است که زوج‌های گردشگر و همراهان آنها با بازدید از جاذبه‌های گردشگری هند از جمله بنای تاریخی «تاج‌محل» روزهای خوشی را در هند سپری کنند.

وی همچنین با اشاره به سفر سالانه صد هزار گردشگر ایتالیایی به هند، راه‌اندازی این گونه از صنعت گردشگری در هند را زمینه‌ساز سفر بیشتر گردشگران هندی به ایتالیا و رشد صنعت گردشگری هر دو کشور دانست.

هند در شرایطی مقصد گردشگری ازدواج ایتالیایی‌ها می‌شود که ایتالیا نیز در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری ازدواج تبدیل شده و در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۱۱ میلیون دلار از محل گردشگری ازدواج درآمد داشته است.

هند در سال ۲۰۱۲ میزبان نزدیک به ۳۳ میلیون گردشگر بود که این امر درآمدی حدود شش میلیارد دلار را برای اقتصاد این کشور به همراه داشت. در این شرایط مسؤولان صنعت گردشگری هند قصد دارند با افزایش چشمگیر تعداد هتل‌های این کشور با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، هند را به مقصد ‌۵٠ میلیون گردشگر در سال ‌٢٠٢٠ تبدیل کنند.

****

مقاصد برتر گردشگری هند با هدف جذب بیشتر گردشگر پاکسازی می‌شوند.

 ****

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت هند با هدف جذب بیشتر گردشگر در قالب برنامه‌ای سه ساله جاذبه‌های برتر گردشگری این کشور را از آلودگی‌های محیطی پاک می‌کند.

در قالب این طرح که از ژوئن سال گذشته با پاکسازی بنای تاریخی «مناره قوتاب» شهر دهلی‌نو آغاز شد و از حدود یک ماه قبل نیز با آغاز پروژه پاکسازی «تاج محل»، جاذبه نخست گردشگری هند وارد مرحله جدید شد، مقاصد برتر گردشگری هند که بیشتر آن‌ها آثار تاریخی ارزشمندی هستند، از آلودگی‌هایی محیطی پاک می‌شوند.

آلودگی‌های محیطی حاصل از فعالیت چند کارخانه و معدن در نزدیکی تاج محل باعث شده در سال‌های اخیر علاوه‌بر تغییر رنگ بخش‌های از پوشش مرمرین سفید این بنا به زرد‌، ذرات ریز روغن نیز در بخش‌هایی از نمای آن وجود داشته باشد.

به گزارش برناما، در قالب این طرح علاوه‌بر “مناره قوتاب” و تاج محل که پروژه پاکسازی آن‌ها در حال اجراست، مجموعه تاریخی غارهای «اللورا و الفانتا»، «قلعه سرخ» و قلعه «گاکوندا» نیز که همگی از جاذبه‌های برتر گردشگری هند محسوب می‌شوند از آلودگی‌های محیطی پاک می‌شوند.

با ما حتی در تورهای انفرادی خود نیز سلامت و ایمن سفر کنید.

کیانی 

21 30 98 88

09190836650

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*