آخرین تور ها:
خانه » اطلاعاتي از هند » درباره هندوستان

درباره هندوستان

 

خواندنی های عجیب از هندوستان 

نام ایندیا ( هندوستان) برگرفته از نام رودخانه ایندوس است ، محلی که اولین ساکنان این کشور خانه های خود را حول و حوش آنجا ساختند .
سیستم اعداد در هندوستان ابداع شد و شماره صفر نیز توسط دانشمندی به نام آریاباتا به آن اضافه شد .
سانسکریت ، زبانی که در هندوستان صحبت می شود ، به عنوان مهم ترین زبان فراگیر شناخته شده است و جالب آن که ریشه اغلب واژه ها
به این زبان بر می گردد و حتی بسیاری از واژه های نرم افزار کامپیوتری
برگرفته از این زبان است .
هندوستان معروف به خالق بازی شطرنج است .
جبر ، مثلثات و هندسه در هندوستان بسط و توسعه یافت .
درسال 100 پیش از میلاد سیستم ارزش مکانی اعداد و سیستم اعشاری در هندوستان ابداع شد و سال ها مورد استفاده بود .
امپرطوری در هند همیشه بعداز مرگ پدر به پسر ارث می رسید .
هندوستان بزرگترین مرکز دموکرات جهان است .
هندوستان هفتمین کشور بزرگ جهان است .
یکی ار باستانی ترین تمدن های بشری دنیا را دارد که شهرنشینی در هندوستان حداقل به 10 ده هزار سال پیش باز میگرد
بازی مار و پله درهندوستان خلق شد که نام اصلی اش موکشیات است .
پله ها به مثابه راهی برای رسیدن به خدا و مارها نیز همچون خطاهای انسانی در این مسیر شناخته شده است .
بزرگ ترین و وسیع ترین زمین بازی کریکت جهان سال 1893 در هندوستان ساخته شد که در شهر چیل واقع در هیماچال در ایالت پرادش است و 2444 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد .
هندوستان بیشترین تعداد ادارات جهان را دارد .
سیستم خط آهن هندوستان بیش ازیک میلیون کارمند و کارگردارد که به عبارتی بزرگترین مرکز کارکنان اداری دنیاست .
زمانی با ارزشترین کشور دنیا بود و حتی کریستف کلمب به امید رسیدن به این سرزمین سراز محل ناشناخته ای که بعد ها آمریکا نامیده شد در آورد .

Navigator : دریا نورد واژه ای است که در اصل از هندوستان آمده و برگرفته ازنام مردی است که در پی یافتن راهی به سوی رودخانه سینگ بود و این واژه نیز از لغت سانسکریتی ناویگات آمده است .
تا سال 1896 تنها محلی در جهان بود که در آن الماس کشف می شد .
پل بایلی واقع در دره لاداخ در کوهستان هیمالیا ، مرتفع ترین پل در تمام جهان است .

اقتصاد هند
اقتصاد هند
اقتصاد هند به طور عمده به کشاورزی وابسته است و تقریبا نیمی از تولید ملی کشور ، مربوط به کشاورزی است. بعد از استقلال هند ، این کشور بر اساس چند برنامه ی 5 ساله ، امور اقتصادی خود را تنظیم کرده است. تحت این برنامه ها سعی شده که اقتصادی مختلط و صنعتی  – که نظارت و کنترل وسیعی برای دولت  پیش بینی می کند – جای اقتصاد استعماری انگلیس ها را بگیرد.
نژادها در هند
نژاد ایندید هند
در هند شمالی و دکن مرکزی و سواحل غربی ساکن هستند. آنها جمجمه های دراز ، صورت های کوچک و کشیده با پوست قهوه ای روشن و موهای سیاه دارند. این مردم از حیث نژاد با مردم اروپا از یک اصل هستند.

نژاد مدیترانه ای هند 

قامتی متوسط ، پیشانی بلند، بینی قلمی ، لب های کلفت ، موهای سیاه و پر پشت و مجعد و ظاهری تیره رنگ دارند. این نژاد در صحراهای جنوب هند ساکن هستند و به آنها دراویدین نیز می گویند.

نژاد نیگریتو هند

قامت کوتاه و پوست تیره ، جمجمه های گرد و صورت های پهن و مسطح دارند. اینها بیشتر منسوب به نژادهای قدیمی آسیای جنوبی و اقیانوسیه اند و با نژادهای آفریقایی متفاوت هستند.
نژادها در هند 
طبق بررسی دانشمندان ، کلیه ی ساکنان اولیه ی هند ، از نقاط دیگر عالم به هند مهاجرت کرده اند و یا از هند به عنوان منزلگاهی جهت مهاجرت به نقاط دیگر استفاده می کرده اند. همین مهاجرت ها و رفت و آمدها موجب پیدایش نژادهای مختلف در هند شده است و اکنون جمعیت هند ، ترکیبی است.
واردات و صادرات در هند
در صد واردات و صادرات در هند

کشور هند در سال 2006 یا 112 میلیارد دلار صادرات ، بیست و نهمین کشور صادر کننده و با 188 میلیارد دلار ، هفدهمین وارد کننده جهان بوده است. با توجه به نرخ رشد مناسب و سرمایه گذاریهای مختلفی که در بخش های گوناگون انجام می شود ، نیاز هند به واردات انرژی ، رو ه افزایش است ؛ به طوری که بر آورد می شود ، در سال 2007 نیاز به واردات ، روزانه حدود 2.100.000 بشکه نفت خام و 8/7 میلیون متر مکعب گاز دارد. با توجه به ذخائر فراوان نفت و گاز در ایران ، ایجاد خطوط انتقال گاز ایران به هند می تواند از برنامه های مهم دو کشور به شمار آید. مهمترین صادرات این کشور ، شامل منسوجات ، جواهر آلات ، لوازم  فنی و مهندسی ، مواد شیمیایی و لوازم چرمی است.

واردات و صادرات هند
با این که کشور هند ف روزانه حدود 785 هزار بشکه نفت خام و سالانه 20 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی استخراج می کند ، ولی حدود 20 در صد از واردات کشور هند را انواع سوخت ها تشکیل می دهند. انواع ماشین آلات ، سنگ های قیمتی ، مواد شیمیایی و کالاهای الکترونیکی از دیگر کالاهای وارداتی هند هستند.

اعياد ملي هند
جانماشتامی

Janmashtami که در آن تولد کریشنا را جشن می گیرند کریشنا هم یکی از خدایان هند می باشد.

 

 

پونگل

Pongol جشن تامیل ها در پایان فصل برداشت محصول  می باشد چون مردم هند اکثرا کشاورز بودند.

 

دیوالی

Diwali که جشن چراغ ها برای راهنمایی راما در راه بازگشت به خانه است ، این جشن هم بسیار زیبا می باشد و بسیار باشکوه.

 

 

بوداجایانتی 

Buddha Jayanti که در آن تولد بودا را جشن می گیرند بسیار زیبا با شکوه می باشد.

 

 

عید گانش چاتورتی 

Ganesh Chaturthi جشنی است ، که در گرامی داشت خدایی که سر فیل دارد و بسیار محبوب است برگزار می شود.

 

 

عید هولی 

Holi عید هولی یکی از معروفترین و قدیمی ترین اعیاد هندو می باشد ایام این عید در ماه مارس در شب های بدر است. مردم در اول بهار ، سه شبانه روز به شادی و جشن میپردازند. آنان با آب معطر آمیخته به رنگ قرمز و زرد بر یکدیگر می باشند و پیشانی را به علامت سرخ و زرد و بنفش می آرایند.

واحد پول هندوستان

واحد پول هند روپیه است. تا قبل از سال 1957 هر روپیه به شانزده انه و هر انه به دوازده پایی تقسیم می شد ؛ ولی از این تاریخ به بعد واحد پول انه از بین رفت و اکنون هر روپیه معادل یک صد پیسا است. هر روپیه حدودا 213 ریال ایرانی تقریبا معادل 21 تومان و هر دلار آمریکا معادل 45 روپیه است.
خوراك در هند
برای هندی ها غذا بخش مهمی از فرهنگشان است و غذاهای هندی نیز مثل فرهنگ ، جغرافیا و آب و هوای  هند  متفاوت است. هندی ها معتقدند غذا بر رفتار ، روحیه و سلامت فرد تاثیر می گذارد. غذاهای هندی غنی و متنوع هستند و هر منطقه  غذاهای خاص خودش را دارد.

 

پرچم هند
پرچم ملی کشور هند داراي سه رنگ افقی، از بالا به پایین، زعفرانی یا نارنجی، سفید و سبز است. در وسط این پرچم گردونه اي با بیست و چهار پره به رنگ سرمه اي است. رنگ زعفرانی سمبل شجاعت، دلیري، وارستگی و فداکاري، رنگ سفید بیانگر خلوص و حقیقت و رنگ سبز به معناي ایمان، اعتقاد، باروري و حاصلخیزي است. از سوي دیگر رنگ زعفرانی سمبل آئین هندویی، رنگ سفید سمبل آیین بودایی که هندوستان زادگاه آن است و نیز رنگ سبز نشان دین مبین اسلام است. دین اسلام دومین دین بزرگ هند پس از هندویی است. گردونه پرچم که به آن دهارما چاکرا گفته م یشود، نمادي باستانی در آیین بوداست که توسط آشوکاي بزرگ پادشاه قدرتمند قرن چهارم قبل از میلاد به عنوان گردونه قانون استفاده می شد.
مذهب مردم هند

 

هند سرزمین ادیان مختلف و به تعبیری ، موزه ی ادیان انسانی است. در این کشور ، حدود 81% از مردم ، هندو 12% مسلمان 9% سنی و 3% شیعه ، 3/2% مسیحی ، 2% سیک و 0/8% بودایی هستند.

مراکز خرید بمبئی
بازار کرافت مارکت بمبئی
بازار کرافت مارکت بمبئی
Craft Market Mumbai.یکی از قدیمی ترین بازارهای بمبئی است. این بازار در کنار دیگر بازارهای سنتی و زیاد  فروشگاه های بزرگ و چند ملیتی امروزی، هنوز رونق خود را حفظ کرده است. افزون بر بازار تاریخی کرافت مارکت در شهر بمبئی بازارهای متعددی وجود دارد که اغلب به فروش منسوجات ، پوشاک ، صنایع دستی ، مصنوعات و زیورآلات طلا و نقره و غیره در این شهر بزرگ ، پرجمعیت و پر رونق اشتغال دارند.
مرکز خرید سی تی سنتر بمبئی
city center Mumbai شهر بمبئی به دلیل زیاد بودن  شرکت های مختلف تجاری به عنوان پایتخت تجاری هند به شمار می رود. این شهر به عطر دهن العود ، عود ، صندل ، مسک و عنبر مشهور است. همچنین بیشتر  بازارهای مدرن و فروشگاه‌های برندهای مشهور جهانی در این شهر به فراوانی یافت می شوند.  از مراکز خرید بمبئی میتوان به ، مرکز خرید سيتي سنتر بمبئی اشاره کرد شهر بمبئیاز مهم ترین مراکز تجارت الماس به شمار می رود. تا جایی که ۸۰ درصد الماس هایی که در ایالت گجرات تراش داده می‌شوند به بمبئی می رسد همچنین حدود یک ششم ارزش تولیدی کشور هند متکی به این شهر است.
برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.
تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09190836650    تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09101915818  تماس با هند24 021-88983021 تماس با هند24 021-88982912  
هند24 در اینستاگرام@Hendostan24

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*