آخرین تور ها:
خانه » اطلاعاتي از هند » درباره شهر ها و ایالات هندوستان

درباره شهر ها و ایالات هندوستان

 از شهر های هند بدانید تا بهتر سفر کنید.
مدرس  یا چنایی (Chennai- madras)
شهر بندری در جنوب شرقی هند و در استان تامیل نادو قرار گرفته است .این شهر را دروازه ی جنوبی هند می نامند . در نزدیکی شهر ، معابدی مثل : کانچی پورام  ، مهابابی پورام ، مینا کسی ، شیوا ساندارسوارا وجود دارد که از نظر تاریخی دارای اهمیت بسیار است . ساحل مارینا  – که به اعتقاد هندی ها طویل ترین ساحل شنی جهان است – در این شهر بندری قرار دارد .
بنارس یا وارانسی(Benares – varansi) 
در شمال هند و در ایالت اوتارپرادش واقع شده است و در حقیقت پایتخت مذهبی هند است .
مکانهای دیدنی بنارس
معبد ویشنوانات ، معبد بهارات ماتا و معبد دورگا ، کاخ رامانگر و پله های سنگی کنار ساحل رود گنگ است که زوار خود را روی  آن می شویند و بر آن عبادت می کنند و یا مرده های خود را می سوزانند . به نظر هندوها رود گنگ همه چیز را پاک و مقدس می کند . از معابد بسیار جالب توجه بنارس ، معبد میمون است که بیش از 5000 میمون دارد . که به ساکنین شهر آزار زیادی می رسانند و گاهی به غارتگری های وحشیانه می پردازند . لازم به ذکر است که در مذهب هندو کشتن میمون ،  برابر با کشتن انسان است . نفیس ترین ساری های هند در این شهر دوخته می شود .
 چرخ آشوکادهرماچکرا یا چرخ قانون و قدرت ، سنگی تاریخی است که در نزدیکی بنارس کشف شد . چهره چهار شیر که رو به یکیاز جهات اربعه جهان دارند و چرخی را نگاه می دارند . این چرخ ، علامت پرچم ملی هند است .
آگرا(agra)
 این  شهر زیبا علاوه بر تاج محل  معروف ، کاخی عظیم به نام لال قلعه دارد که در کنار رود یامونا قرار گرفته است .  از آثار تاریخی آن میتوان به جامع مسجد و درگاه شیخ سالم چیشتی و میربال منزل و پانج محل اشاره کرد . اعتماد الدوله و سکندرا دو مکان دیگر است که مسافران حتما آنها را باید ببینند .
 تاج محل ، یکی از نقاط بسیار دیدنی و مشهور این منطقه است  که آن را هشتمین عجایب جهان می نامند . به دستور شاه جهان به یادبود ممتاز محل – همسر مورد علاقه اش که هنگام زایمان در گذشت ساخته شده است . این بنا با سنگ مرمر سفید ساخته شده  . در هر طرف آن ، دو ساختمان قرینه ی سرخ رنگ از جنس ماسه سنگ قرار دارد . آرامگاه شاه جهان و همسرش ممتاز محل در کنار هم در طاق قوسی زیر گنبد قرار گرفته است . تماشای تاج محل در هر لحظه از روز ، لطف خود را دارد ؛ دلی بهترین موقع تماشای آن در هنگام شب و در هنگامی است که ماه کامل در آسمان نمایان باشد
ماتورا (mathura)

این شهر ، پر از پرندگان زیبا است و وقتی جانداری در این شهر ، مقدس شناخته شد ، هیچکس جرات ندارد آزاری به آن برساند . یکی از پرندگانی که در این شهر بسیار دیده می شود ، طاووس است . علاوه بر پرندگان ، شهر پر از میمون است . استخر هایی که در نزدیکی ایستگاه قطار راه آهن قرار دارد ،  پر از اردک و حتی پلیکان ، عنقا و سایر پرندگان است .
پتنا (patna)
این شهر در شمال شرقی هند قرار گرفته .  از دیدنی های شهر پتنا ، گل غر و هارمندیر یا معبد سیگ ها و قلعه خانه یا قلعه شیرشاه است . پتنا پارکی هم به نام “گاندی میدان ” دارد .
دارجلینگ(Darjeeling- darjiling)

دارجلینگ به معنی محل رعد و برق است  . این شهر مناظر زیبا و دلربایی دارد و میتوان از آنجا سلسله کوه هیمالیا را با  تمام جلا و شکوهی که دارد  ، تماشا کرد .
مکانهای دیدنی  دارجیلینگ
موزه تاریخ طبیعی ، تپه ی تایگر ، دریاچه سنچال ، معبد بودایی و باغ وحش هیمالیایی
محصولات برگ چای این شهر ، شهرت جهانی دارد .
حیدر آباد(hydarabad)
از دیدنی های این شهر ، موزه سالارجنگ ، موزه ی هنرهای زیبا  ، موزه بهداشت ، موزه یحید آباد ،چهار منار ، مسجد مشیر آباد ، چهار چمن و سیل ورجوبلی هال است .
در جنوب شهر حیدر آباد ، شهر کوچکی به نام تیرو پاتی وجود دارد که به خاطر معبدش شهرت جهانی پیدا کرده است . این معبد،  بالای تپه ای قرار گرفته و بازدید کنندگان به قصد دیدن  ونکاتشوا ( خدای هفت تپه ) به آنجا می روند .
اودایپور یا شهر طلوع آفتاب(  udaipur)
به خاطر دریاچه و کاخهایش مشهور است و در بین قصرهای معروف اودایپور ، قصر مهارانا و قصر جاگ نیواس که تبدیل به هتل شده –  دیدنی و زیبا هستند . از دیدنی های دیگر آن ، معبد جاکدیش و موزه ی اودایپور است .
 قلعه ی چیتور گر یک قلعه ی بسیار تماشایی در منطقه ی چیتور گر در نزدیکی شهر اودیپور است.  قلعه روی تپه ی مرتفعی قرار گرفته و دور تا دور آن دیوار بلندی است . در داخل قلعه علاوه بر کاخ های متعدد ، معابدی هم وجود دارد که تماشایی است . قلعه دارای هفت دروازه است .
اجمر(ajmer)
از دیدنی های اجمر ، درگاه خواجه صاحب وقلعه اکبر و اناساگراست .
احمد آباد (Ahmad abad)
این شهر منچستر هند خوانده می شود و 500 سال پیش احمد شاه ساخته است .احمد آباد بناهای قدیمی زیبایی دارد که از آنها می توان به مسجد جامع ، منار جنبان و مسجد رانی و دوپ ماتی اشاره کرد . دریاچه کانکاریا که پارک و باغ وحش هم دارد از مکانهای دیدنی این شهر است.
اورنگ آباد (Aurang abad)
در نزدیکی این شهر  ، دو منطقه ی بسیار  دیدنی  وجود دارد که صخره های تراشیده شده و غارهایی با انواع نقاشی های فوق العاده دیدنی دارد به نام های آجانتا و آلورا . غارهای الورا که تعدادشان 34 غار است ، قدمتی در حدود 10 قرن دارند و دارای مجسمه های استثنایی هستند که بسیار استادانه تراشیده شده اند و غالبا از مذاهب هندو ، بودیسم و جین حکایت    می کند .
بنگلور(  bangalore)
شهر” لوبیای جوشیده ” نامیده میشود .  یکی از شهرهای بزرگ و مدرن هند است.  از دیدنی های این شهر ،  لال باغ ، کبن پارک ، رامان انستیتوت و تالار دربارتیپو است . آنچه به این شهر امتیاز به خصوص داده ، آب و هوای آن است که در طول سال ، بهاری و معتدل است .
میسور(mysore)
از دیدنی های این شهر،  قصر مهاراجه ی میسور ، باغ وحش ، کوه چاپاسوندی و معابد آن است . در نزدیکی میسور،  سد جالبی ساخته شده که مشهور به سد کرشناراجاساگار است . معبد چن ناک ساوا در شهر بلور در نزدیکی میسور قرار دارد و از زیباترین بناهای جهان محسوب میشود .
ایالت پنجاب(punjab )    
پنجاب ، بزرگترین مرکز تولید گندم در کشور و در عین حال ، یکی از مراکز اصلی ورود به کشور هند است .
یکی از بزرگترین و مهمترین معابد مذهب سیک های این کشور معبد طلایی است ، که در آمریستار قرار دارد. این معبد با آب طلا پوشیده شده است . آمریتسار که مشتق از ( amrita) یعنی آب حیات است . معبد آمرتیس ، وسط یک استخر قرار دارد و دارای گنبدی طلایی است و یکی از تمیزترین معابد هند است . از دیدنیهای دیگر شهر  آمریتسار، معبد دورگیانا ، برج بابا اتل ری ، رام باغ و جالیان و الاباغ است .
ایالت جامو و کشمیر(Jammu and kashmir)
نشاط باغ که باغ تاریخی بسیار زیبا و با صفایی است ،  در کنار دریاچه ی تال کشمیر و توسط جهانگیر ، پادشاه گورکانی مغول بنا شده است . از دیگر نقاط دیدنی این ایالت می توان به باغ شالیمار اشاره کرد . چون این باغ وسط کشتزارهای  برنج در کنار دریاچه تال قرار گرقته به این اسم معروف است .
سرینگر(  srinagar)
در دره ی زیبای کشمیر ،  بخش تحت کنترل هند قرار گرفته و پارکها و هتل های زیبایی دارد . از پارکهای مهم آن می توان به پارک نهرو ، نسیم باغ ، نشاط باغ ، شالیمار باغ ، چشمه شاهی ،لال موتدی ، لک ویو پارک ، هاروان و چرچ پارک اشاره کرد .
ایالت کرالا(kerala )
کرالا را باید سرزمین اوهام و عجایب دانست ، فقط با قایق میتوان در آن تردد کرد و گرم و مه گرفته است  . در آنجا همه چیز طبیعی است و کمترین اثری از تکنولوژی پیشرفته نیست . خوشمزه ترین غذاهای کشور هند را دارد و میتوان   مجموعه ی بزرگی  از انواع غذاهای خارجی مانند غذاهای چینی ، پرتقالی ، عربی و آلمانی را در آنجا یافت . در این شهر موزه ی بسیار دیدنی و منحصر به فردی در پارک تفریحی شهر بنا شده است . قصر سری  پادمانابهاپورام یکی دیگر از دیدنی ترین نقاط این شهر است .
در شهر کوچین در خیابان اغلی مراکز خرید و تفریحی قرار دارد و همه روزه میتوان شاهد برگزاری رقص کاتالی در آن بود که یکی از دیدنی ترین انواع رقص های سنتی است .
لاکشا دویپ(lakshadweep)
در جنوب غربی هند  جزیره بسیار زیبا با سواحلی مرجانی وجود دارد که لاکشا دویپ خوانده می شود .  وجود سواحل مرجانی فوق العاده زیبا ، عمق کم دریا تا فاصله زیادی از خشکی و در نتیجه ایده آل بودن آن برای انواع ورزشهای آبی ، از دلایل اصلی هجوم توریست ها به این جزایر است .
گوا(goa)
وسیع ترین ساحل و مرکز تفریحی کشور هند است .  از سواحل این منطقه میتوان به واگاتور ، آنجونا، باگا، کالانگوت و کاندولیم اشاره کرد که همگی درختان نارگیل بسیار زیبایی در سراسر طول ساحل خود دارند . دو ساحل مشهور دیگر این منطقه میرامار و کولوا است .
برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.
تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09190836650    تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09101915818  تماس با هند24 021-88983021 تماس با هند24 021-88982912  
هند24 در اینستاگرام@Hendostan24

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*