آخرین تور ها:
خانه » اطلاعاتي از هند » درباره اگرا هندوستان

درباره اگرا هندوستان

اطلاعات آگرا
تاریخچه آگرا :
شهر آگرا معروفیت خود را در بین سال های 1526 تا 1658 یعنی زمانی که پایتخت امپراتوران مغول بود و به خاطر ساختمان های بسیاری که از ان دوره بجا مانده بود از جمله تاج محل حفظ کرده است . نام آگرا به شکل آگرهبنا نخستین بار در کتاب حماسی ماهابهاراتا آمده و معناشناسان آن را پردیس یا بهشت معرفی کرده اند.آگرا در زمان حکومت اکبر جهان گیر و شاه جهان اهمیت زیادی یافت این شهر پایتخت حکومت اکبریه پادشاه بزرگ مغولی هند بود. در آن زمان مرکز هنر فرهنگ تجارت و یاد گیری بود از این رو در گذشته آن را اکبر آباد نیز می نامیدند .آگره در سدهٔ ۱۶ میلادی توسط سکندر لودهی (سلطان دهلی از دودمان لودهی متوفی به سال ۱۵۱۷) کشف شد. سپس بابر موسس سلسله امپراتوری مغولی هند برای مدتی در آگره ماند و ساخت باغ‌هایی چهار گوش به سبک باغ‌های ایرانی را در آنجا مرسوم کرد. اکبر در این شهر قلعه آگره را ساخت و جهانگیر آن را با کاخ‌ها و باغ‌های بسیار زیبا مزین کرد. همچنین شاه جهان با ساخت تاج محل شهرتی عالمگیر برای این شهر به ارمغان آورد. هم اکنون این شهر از مراکز گردشگری هند به شمار می‌رود.
جاذبه های اگرا
تاج محل

یکی از عجایب هفت گانه جهان نزدیک به 4 قرن پیش توسط شاه جهان نوه اکبر شاه برای ابراز عشق به همسر از دست رفته خود که یک شهبانوی ایرانی است ساخته شده است . متخصصان تاریخ هنر معتقدند که بی گمان شاه جهان یکی از مهندسان و طراحان تاج محل بوده است . تاج محل سالانه تا بیش از 4 میلیون بازدید کننده دارد . برای بازدید از این مکان نمیتوان با کفش وارد شد. بازدیدکنندگان یا پوششی یک بار مصرف به پا میکنند یا پای برهنه وارد شوند. تاج محل هر روز از ساعت 6 صبح تا 7 شب باز می باشد .اما جمعه ها از ساعت 12 تا 2 بعد از ظهر در آن نماز جمعه خوانده می شود .
قلعه آگرا :

این قلعه در قرن شانزدهم و به دست اکبر شاه پادشاه مغول در ناحیه آگرای هندوستان بنا شده است این قلعه تاریخی که با مسجد و قصر های زیبا بنا شده است در سال 1983 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد .قلعه آگرا از نظر معماری ارزشمند است. چرا که برخی از جالب ترین آمیزه های معماری های هند و معماری اسلامی در انجا ساخته شده است . این قلعه به شکل یک هلال است و توسط دیوار هایی از سنگ ماسه سرخ رنگ به ارتفاع 21 متر و به طول4/0 کیلومتر محصور شده است.
سیکاندرا :

آرامگاه جلال‌الدین محمد اکبر سومین و بزرگترین پادشاه سلسله گورکانیان هند است. این بنا با ماسه سنگ قرمز ساخته شده و با مرمر جواهر نشان تزئین شده است. اکبر به این رنگ از سنگ بسیار علاقه داشت و اغلب بناهای ساخته شده در زمان او با این مصالح ساخته شده است.
فاتح پور سیکری:

فاتح‌پور سیکری به معنی «شهر پیروزی»، شهر متروکه امپراتور اکبر است که در نزدیکی آگره واقع شده است. تالار شنوندگان، مکان‌ها و مسجدها هنوز هم کاملا سالم و در وضعیت مطلوب هستند که از جمله می‌توان پنج محل و بلند دروازه را نام برد. در محوطهٔ مسجد جامع، آرامگاه شیخ سلیم چشتی واقع است و در واقع، اکبر شاه گورکانی شهر فاتح پور سیکری را به خاطر همین صوفی معروف مکتب چیستی هند پایه گذاشته بود.
آرامگاه اعتمادالدوله :

این بنا مقبره میرزا غیاث الدوله بگ پدر ملکه نور جهان وصدراعظم دربار جهانگیر می باشد.که توسط ملکه نور جهان برای پدر خود ساخته شده است این مقبره اولین بنای مغولی است که از سنگ های قیمتی مرمر ساخته شده است.
 در بازدید از این مکانهای جذاب و پر رمزو راز با کیا تراول گروپ همراه باشید..
برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.
تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09190836650    تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09101915818  تماس با هند24 021-88983021 تماس با هند24 021-88982912  
هند24 در اینستاگرام@Hendostan24

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*