آخرین تور ها:
خانه » تور اورنگ اباد » درباره اورنگ اباد هندوستان

درباره اورنگ اباد هندوستان

سفر به اورنگ اباد هند
e4nxh88zidv5mxkpascx
اورنگ آباد شهر کوچکیه با یک پیشینه عظیم تاریخی. خود شهر چیز زیادی بجز عمارتی بنام تاج محل فقیر یا بی بی کا نداره. البته یک استخر و مسجد قدیمی هم داره که خاص بود.اما اینجا مرکز حکومت اورنگ زیب بوده و یک سلسله مسلمان در۸۰۰ تا  ۳۰۰ سال پیش حاکم بودند. هیچ تور ایرانی برای این شهر برنامه نداره و مسافتش تا پونا ۴.۵ ساعت با اتوبوسه. این اتوبوسها مثل همین اتوبوسهای درجه ۱ جدید تو ایران هستند.  شیک و تمیز و تهویه دار. شگفتیهای اورنگ آباد بحدی هست که برنامه مجزایی واسه دیدنش لازمه……..
جاذبه های  دیدنی اورنگ اباد:
o1jwsla81vribvxcjtjg
مجموعه غارهای الورا و مقبره اورنگ زیب
بیبی کا (تاج محل فقیر) و مسجد
 قلعه دولت آباد
غارهای الورا:
یک جاده سبز پرپیچ و خم محشر، ما رو به کوهستان صخره ای میبره که محل غارهای ۳۲ گانه الوراست. اینها عملا غار نیستن بلکه معابد بسیار عظیمی هستند که تو دل کوه و از سنگ یکپارچه کوه کنده شدند. ۲و ۳ یا ۴طبقه ای هستند.
معابد مربوط به ۳مذهب هندو ، بودا و جیل هست . حجاری ها شامل تنه خدایان و فیلها و حتی عناصر نمادینی از پیکره انسان با بزرگنمایی زیاده. بعضی قسمتها معلومم میشه که اینها مثل تخت جمشید ما زمانی رنگی بودند. طبقات معابد همه از همون سنگ یکپارچه کوهه. عجیب اینه که اینها در دوران فقدان تکنولوژی و بسیار پیش تر از بنای تخت جمشید ما ایجاد شدند!
همه غارها با یک پیاده رو به هم متصلند. روبروی غار نمای سبز و زیبای طبیعت رو میبینید و البته همه جا توریست، دستفروش و گاید(راهنما) به وفور هست و   دوام و سالم موندن اینها برای حدود۳ هزار سال، خودش علامت تعجب بزرگی بود. چون ما در ایران مشابه اینجا، تخت جمشید رو داریم که به اون وضع  فجیع تاراج و تخریب شده ولی اینجا همه معابد، سالمند.
تمپل اورنگ آباد: 
یک معبد زیبا با برج بلند حجاری شده و در راه بازگشت از الورا به شهر بود.
مقبره اورنگ زیب: 
سازنده اون پادشاه مسلمان بوده.
دریاچه ولشت بین راه
در مسیر برگشت به شهر که بسیار زیباست.
بی بی کا:
داخل شهر و عینا به تقلید از بنا و محوطه تاج محل ولی کوچکتر ساخته شده. برای ما که سفرمون در غرب هند بود و امکان رفتن به تاج محل در شمال این شبه قاره نبود، این بنا محلی شد برای گرفتن عکس یادگاری بجای تاج محل واقعی! اینجا مقبره همسر شاه بوده.
قلعه دولت آباد:
یک قلعه کامل دارای بناها و تاسیسات و تجهیزات متعدد مانند مسجد، برجک، باغچه ها حمام عمومی و سازه مرکزی محل اقامت پادشاه.
این قلعه دارای ۶ یا بقولی ۷ جداره یا دیوار ضخیم دور تا دور بوده که ۲ تا از این پوسته ها تخریب شدند. در واقع یک شهر کوچک دارای لایه بندی نظیر چیزی که در مورد هگمتانه یا سایر شهر-قلعه ها ست. هر لایه با لایه داخلیش چند صد متر فاصله داره. قسمت مرکزی قلعه یا دارالحکومه در بالای تپه ای ساخته شده و دور تادورش خندق عیض ۶-۷ متریه.برای وارد شدن به بنا باید مشعل ببری.  این بنا ۳۰۰ پله درون خودش داره که بواسطه این پله ها بنای استوانه ای شکل رو میری بالا تا از اون بالا کل منطقه زیر پات باشه!
  • مسیر برای رسیدن به مرکز قلعه بسیار پیچ در پیچه. و عملا لای درختها و راهها و بناهای متعدد مثل حمام و معبد و آب انبار ها و استخرها گم میشین.
  • یک جایی در مسیر های داخل قلعه در راه رسیدن به مرکز راه سنگفرشی دو شاخه میشه: دو در در راست و چپ: در سمت راست درسته و اگه دشمن در سمت چپ را میشکست بن بست بوده و پشتش سربازا کمین بودن.
  • یک جای دیگه کوزه بزرگی تعبیه شده بوده که داخلش آب مسموم میریختن تا دشمن به هوای آب بخوره.
  • راه عبور از خندق به بنای مرکزی قلعه، یک پل چرمی بوده که الان برای توریستها فلزیشو ساختن. اون پل چرمی در حمله دشمن جمع میشده و عملا امکان رسیدن به بنا نبوده.
  • میگن داخل خندق مار و تمساح نگهداری میکردن!!!
  • برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.
  • تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام09190836650تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام09101915818 تماس با هند24021-88983021تماس با هند24021-88982912

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*