آخرین تور ها:
خانه » از جزیره زیبای گوا بیشتر بدانید » اطلاعاتی درباره جزیره گوا

اطلاعاتی درباره جزیره گوا

از گوا و سفر تان بهتر لدت ببرید.

india email (13)

بندر گوا منطقه اي زيبا با سواحل شني وسيع كه زيبايي و آرامش را براي مسافران خود به ارمغان مي آورد. طبيعتي سبز با نخل هاي زيبا در سواحل و مراكز تفريحي ساحلي و امكانات گردشگري با هزينه نسبتا” پايين، باعث محبوبيت اين منطقه در بين گردشگران شده است.
گوا  نام شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است. گوا شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا در فاصله حدودا ۴۰ کیلومتری آن می‌باشد.
طبیعت گوا با تپه‌های بسیار سبز در کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل‌های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. وسیع‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد و این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می‌کند. سواحل گوا پهناور بوده و آفتابی درخشان و زیبا دارد. ۴۵۱ سال حکومت پرتغال بر این منطقه، باعث شده که تمام شهرها و حتی روستاهای گوا فرهنگی خاص داشته باشند.
نام گوا احتمالا تلفظ پرتغالی یک واژه سانسکریت است که در «حماسه ماهابهاراتا» هم آمده. «گوپاراشترا» یا «گوواراشترا» به‌معنی مردم گاوبان.
 جزیره گوادر اغلب سال هواي گرم و شرجي دارد كه براي استفاده از دريا مناسب است. در ماه مي داراي گرمترين هوا كه به بيش از 35 درجه ميرسد و از اواسط دسامبر تا اواخر فوريه فصل سرد آن است كه در شبها هوا به حدود 20 درجه مي رسد. فصل بارانهاي موسمي معمولا” از ماه ژوئن تا سپتامبر مي باشد.
علاوه بر محيط زيباي طبيعي، جزیره گوا داراي جاذبه هاي ديدني ديگري ازجمله كليساي بوم ژيزوس، تنديس گاندي ، كليساي جامع گوا، كليساي سنت فرانسيس، سنت آگوستين ، بازار مارگو، كليساي پتناجيم، بازار ماپوسا، بازار آنجونا ، كليساي مارگو و كليساي سنت آندرو و… مي باشد.
 تندیس گاندی در گوا، کلیسای سنت فرانسیس، کلیسای جامع گوا، سنت آگوستین بازار مارگو، کلیسای مارگو، کلیسای سنت آندرو، معبد ماهاسیا، کلیسای پتناجیم، بازار ماپوسا و بازار آنجونا از مراکز دیدنی منطقه گوا به شمار می روند. در پانجیم مكاني است كه اکثر مسافرین فقط از پانجیم رد می شوند و این اشتباه بزرگی است. پانجیم با خیابان های باریک سنگفرش شده، کلیساها و خانه های رنگی، سقف های شیروانی و در کل معماری پرتقالی اش یکی از دلچسب ترین شهرهای هندوستان به شمار می رود. گوای قدیمی كه این منطقه در نه کیلومتری شرق پانجیم ، پایتخت سابق پرتقالی ها قرار دارد که به عنوان گوای قدیمی شناخته می شود. گوای قدیمی به همراه تاج محل ، میدان ویکتوریای بمبئی ، غارفیل و معبدهای کاماسوترا یکی از نه منطقه ای در هند است که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.
پانجيم (پانجي) مركز ايالت گوا است، كه با خيابانهاي باريك و سنگفرش شده و كليسا ها و خانه هاي رنگي، سقف هاي شيرواني و با يك معماري پرتغالي يادگار حضور آنها در اين منطقه مي باشد.
گوای قدیم
]چه زمانی به گوا سفر کنیم؟
گوای قدیم در نه كيلومتري شرق پانجيم قرار گرفته است، اين شهر كه زماني رقيب ليسبون پايتخت پرتغال بوده است، امروزه به عنوان ميراث فرهنگي يونسكو به ثبت رسيده است. كليساي جامع اين منطقه در زمره بزرگترين كليساهاي آسيا قراردارد.
همچنین می توانید در گوای قدیمی سوار قایق بشوید و به جزیره دیوا (Diva Island) بروید. واگاتور كه در بلندی های سنگی ای که واگاتور را از چاپورا جدا می کند بقایا یک قلعه پرتقالی از قرن هفدهم میلادی قرار دارد که گرچه شاید دیدن خودش به بالا رفتن نیرزد ولی منظره بسیار خوبی از ساحل و دریا را پیش چشمانتان قرار می دهد.
کلیسای بوم ژیزوس
كليسای بوم ژیزوس در منطقه گواي قدیم بين سالهاي 1594 تا 1605  با بودجه يك مرد پرتغالي ساخته شده است، پيكر موميايي يك مبلغ اسپانیایی (زاوير مقدس) در تابوتي شيشه اي بر روي طاق بلند اين بنا مشاهده مي شود.
نزديك به 455 سال است كه پيكر اين مبلغ مسيحيت كه بنا بر وصيت خودش پس از مرگ در گواي قدیم آرميده است. مردم اين منطقه معتقدند كه جسد او موميايي نيست و به طور طبيعي حفظ شده است.زيرا كه در مدت چهار ماهي كه قبل از انتقال جسدش از چين به گوا به خاك سپرده شده بود، پس از اينكه قبرش را باز كردند ، جسد هيچگونه آسيبي نديده بود.
هر ده سال يكبار جسد فرانسيس زاوير مقدس را از طاق بيرون مي آورند تا بازديد كنندگان جسد او را از نزديك ببينند.
معبد ماهالاسا (خدای مونث)
معبد ماهالاسا به خاطر زنگ بسيار بزرگي كه دارد مشهور است. اين زنگ فقط در زمان شهادت شهود به صدا در مي آيد. روز يكشنبه روز مقدس معبد مي باشد و مراسم خاصي در اين روز انجام مي پذيرد.
اعتقاد بعضي بر اين است كه اين معبد در ابتدا در نپال بوده و در طول حمله مغولها به گوا انتقال يافته است.
کلیسای مارگو(روح مقدس)
كليسای مارگو در سال 1564 در وسط ميدان قديمي ساخته شده است ولي در سال 1571 تخريب و در سال 1645 از نو بنا شد.
يك ارگ لوله اي قديمي و دكوراسيون زيباي داخلي شامل كريستال و گچبري از ويژگي هاي اين كليسای مارگو مي باشد.
برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم فیروزی تماس حاصل فرمایید.
تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام09190836650تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام09101915818 تماس با هند24021-88983021تماس با هند24021-88982912

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*