آخرین تور ها:
خانه » اطلاعاتي از هند » کرالا بهشت هندوستان

کرالا بهشت هندوستان

  • سفر به کرالا بهشت هندوستان

  • سفر به کشور هندوستان همیشه  با اما و اگرهایی همراه بوده و هست چه از نظر جاذبه های گردشگری و چه از نظر تجاری و بازرگانی، به گونه ای که بین ما ایرانیان ضرب المثلی معروف به این واقعیت اشاره می کند و می گوید: هرکه طاووس خواهد باید جور هندوستان کشد.  البته مشکلات و موانع سفر به هندوستان که به واسطه رشد و پیشرفت تکنولوژی کمرنگ تر شده اما هنوز هم برخی از انها خودنمایی می کنند به هر حال علاقه گردشگران برای سفر به کشور 72 ملت و روز به روز هم افزایش نشان داده بخصوص که امروزه هندوستان به عنوا ن یکی از قدرت های اقتصادی نوظهور آسیایی در سطح بین المللی شناخته شده است.

 

  • با توجه به وسعت این کشور هر روز شاهد مطرح شدن یکی از شهر های این کشور به عنوان مقصدی جدید برای پذیرش گردشگران هستیم تبلیغات و خاطرات تلخ و شیرین مسافران هندوستان همه و همه باعث شده تا نام هندوستان در صدر مقاصد گردشگری باقی بماند که در همین راستا طبق سیاست های جدید این کشور مبنی بر گسترش صنعت گردشگری در سراسر هندوستان، ایالت کرالا نیز به عنوان یکی از ایالت های کشور هفتاد و دو ملت به تازگی بین بسیاری از گردشگران نامی آشنا شناخته  شده است.

 

  • این ایالت جنوبی شبه قاره هندوستان از 5 سال پیش رشد صنعت گردشگری خود را آغاز کرده و امروز به عنوان یکی از خوشنام ترین مناطق گردشگری سرزمین هفتاد و دو ملت به صنعت گردشگری جهان معرفی شده است. جشنواره های سنتی گوناگون، جشنواره های خرید، مراکز درمانی طب سنتی ، مراکز آموزش هنرهای رزمی ، آموزشگاههای آشپزی بین المللی ، سواحل زیبا و طبیعت بکر این منطقه باعث رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری در این ایالت شده است. البته اگر از آثار تاریخی این ایالت که به جای مانده از استعمارگران پرتغالیست بگذریم.

 

  • قسمت کوهستانی و شمالی این ایالت بهترین مکان برای جذب طبیعت گردان و علاقمندان به حیات وحش خواهد بود برگزاری تورهای هفتگی یا روزانه بصورت کمپینگ در دل جنگل و دریاچه ها و آبشارهای محلی بهترین قسمت سفر علاقمندان شمالی این ایالات خواهد بود و آنان که اهل خرید و تفریحات آبی هستند به سمت جنوب این ایالت روانه خواهند شد. به هر حال طبق آمار و نشانه های موجود و البته امکانات گردشگری منطقه امروزه کرالا یکی از ایالات های مهم و سودآور در صنعت گردشگری هندوستان شناخته شده ، رونق ورزش های آبی و تفریحات ساحلی در جنوب این ایالت باعث شده هر ساله تعداد زیادی از اروپیاییان و آمریکایی ها به منطقه سفر کنند و از آب و هوای استوایی این منطقه لذت ببرند و سفر خوبی را تجربه کنند.

 

  • از این بابت توجه به رشد و گسترش صنعت گردشگری در منطقه به تازگی علاوه بر گردشگران یادشده از منطقه خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس نیز تعداد زیادی گردشگر وارد کرالا می شوند بنابراین سه فرودگاه بین المللی و مدرن این ایالت دلیل اصلی برقراری پروازهای زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به صورت مستقیم به این ایالات شده البته به یاد داشته باشید که انتخاب هر یک از فرودگاهها بستگی به مقصد اصلی گردشگران خواهد داشت اما معمولا اکثر گردشگران مقصد خود را فرودگاه Thiruvananthapuram  انتخاب می کنند چون در واقع فرودگاه مرکزی این ایالت شناخته شده و به تمامی نقاط دیگر دسترسی آسان خواهدبود و به جز این خطوط هوایی مستقیم می توان از فرودگاههای بمبئی ، دهلی، چنای و یا بنگلور و با استفاده از خطوط هواپیمایی داخلی هندوستان به کرالا رسید.

 

  • شهر کرالا  به دور از هرگونه هیاهوی جوامع امروزی بخصوص در هندوستان توانسته مهمترین مرکز جذب گردشگر در این ایالت باشد و هرساله تعداد زیادی گردشگر را گوشه و کنار جهان را به خود جلب کند. اگر بخواهیم از جذابیت های گردشگری این شهر بگوییم اولین گزینه مرداب های این شهر بوده، البته همیشه با شنیدن کلمه مرداب ترس و وحشتی خاص برتن هر گردشگری ایجاد خواهد شد و شاید ترس از حمله غریبه ها و جانوران ناشناخته باعث می شد که همیشه گردشگران از این مکان فاصله بگیرند ، اما اینبار این وحشت تبدیل به جاذبه‌ای بسیار درآمدزا شده است. مرداب های کرالا که حدود 120 مایل در طول ساحل کشیده شده اند به غیر از منبع تامین غذای ساکنان محلی و صادرات وظیفه ای عمده دیگری برای رونق صنعت گردشگری منطقه نیز بر عهده دارد. قایق هایی معروف به کِتو والا یا همان اتاق های شناور که روی این مرداب ها به آرامی حرکت می کنند در واقع اصلی ترین جاذبه گردشگری این ایالت و شهر است.

 

  • اگر به تاریخچه این شهر توجه کنیم در گذشته این ایالت توسط پرتغالی ها اداره می شد و مرکز خوشگذرانی افسران و ثروتمندان این کشور بوده آنها قایق های ماهیگیری را اجاره می کردند و چند روز را روی آبراهه های این مرداب به دور از هرگونه مزاحمت زندگی می کردند و روز شب خود را سپری می کردند. البته برای استعمال مواد مخدر محلی چون مصرف هرگونه مواد مخدر از گذشته تا کنون در این ایالت کاملا ممنوع بوده و هست از این پس قایق ها روز به روز مشهورتر و مجهز تر شدند تا جایی که امروزه به عنوان اصلی ترین جاذبه این منطقه برای جذب گردشگران هستند و با تجهیزات قرن بیست و یکمی خود هر گردشگری را حاضر به ولخرجی می کنند تا چند روزی تجربه زندگی روی آبراهه های این منطقه را به خود هدیه دهد.

 

  • البته امروزه خبری از مواد مخدر نیست ولی نوشیدنی های خنک محلی مثل آب نیشکر و غذاهای تازه دریایی کافی است که دوباره این قایق ها به آرامی در آب راهه های کرالا حرکت کنند . دولت هندوستان برای اسایش هرچه بیشتر خانواده ها و گردشگران نظارت بسیار سنگینی روی عملکرد و سرویس دهی این قایق ها برقرار کرده است تا محیطی بسیار ارام و امنی را برای گردشگران فراهم کند.

 

  • این قایق ها از سال 1989 میلادی وارد مرحله تازه ای از دوران خود شدند و امروز حدود 700 اتاق شناور یا همان کتو والا روی این مرداب مشغول پذیرایی از گردشگران خارجی هستند. این قایق ها 3 خدمه دارند که یکی به عنوان سرآشپز و دونفر دیگر به عنوان سکاندار و هدایت کننده قایق به نوبت مسیر حرکت قایق را کنترل می کنند ، یک هفته اقامت در این قایق ها بسیار مهیج و خاطره انگیز خواهد بود.

 

  • در مورد مراکز دیدنی شهر کرالا می توان معابد ، قلعه های به یادگار مانده از دوران استعمار را نام برد ، اصلی ترین خیابان این شهر به نام ام جی رود M.G.road  نام دارد که اکثر فروشگاههای صنایع دستی و فروشگاههای بسیار مجلل زنجیره ای در این خیابان ساخته شده اند به عنوان مثال معروف ترین فروشگاه این ایالت به نام Trivandrum  در این خیابان واقع شده که اکثر گردشگران سری به این مرکز خرید خواهند زد و البته رستوران های بسیار زیادی از تمامی ملل نیز در این خیابان یافت می شود بنابراین مرکز اصلی تجمع گردشگران خارجی و البته داخلی هندوستان همین خیابان بوده و هست.

 

  • در مورد هتل های این شهر باید گفت که انواع هتل ها و مهمانپذیرها قابل دسترس بوده و با هرنوع بودجه ای امکان اجاره اتاق برای گردشگران فراهم شده ولی در برخی از فصول که تجمع گردشگران در منطقه زیاد بوده بهتر است از قبل برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشید بطور کلی این شهر دارای دو فصل بسیار شلوغ است یکی فصل سفر فاصله بین ماه شهریور تا اسفندماه هر سال خواهد بود این مدت با توجه برگذاری جشنواره های محلی متعدد، تعداد زیادی گردشگر به منطقه وارد می شوند، اما مرحله دوم مربوط به علاقمندان به گردشگری پزشکی و مجتمع های طب سنتی کرالاست که معروف به Ayuvadic خواهد بود این دوره از اوایل فروردین ماه تا اوایل تیرماه خواهد بود. در این فصل اگر به کرالا سفر کنید تعداد زیادی از افراد بازنشسته یا مسن را که برای آب درمانی یا استفاده از طب سنتی به این شهر آمده خواهید دید بنابراین برای برنامه ریزی سفر خود خوب دقت کنید. اگر در ماههای مهر و آبان وارد این سرزمین رویایی بشوید شانس بسیار زیادی برای دعوت شدن به یکی از مراسم عروسی سنتی این شهر را خواهید شد، با توجه به جمعیت 33 میلیونی این ایالت و کوتاهی فصل ازدواج که دقیقا در این دو ماه سال است گاهی در یک روز 3 عروسی را تجربه خواهید کرد اما اگر به رژیم غذایی خود بسیار پایبند هستید باید به این نکته دقت داشته باشید که نخوردن غذا در این مراسم  در واقع بی احترامی به صاحب مجلس خواهد بود بنابراین باید در هر مراسم بطور کامل غذای سنتی این مراسم که سدایه     (Sedayeh)نام دارد را میل کنید. حالا اگر از آن دسته افراد هستید که به رژیم غذایی خود پایبند هستید و حتی در سفر نیز سعی می کنید به آن رژیم غذایی احترام بگذارید به دنبال سرگرمی دیگری برای خود باشد.این غذا که در واقع غذای مقدس است و در هر مراسم سنتی و شادی این منطقه سرو می شود کاملا گیاهی بوده و روی برگ درخت موز جلوی مهمانان قرار خواهد گرفت ، خوردن این غذا ترتیب خاصی دارد که باید حتما رعایت کنید . بطور کلی غذا در فرهنگ مردم این منطقه بسیار مهم و مقدس است به همین دلیل کلاس های آشپزی در این ایالت از رونق خوبی برخوردار هستند البته مزه و رنگ بوی این غذاها نیز باعث شده تا تجارت ادویه در این منطقه رونق خوبی داشته باشد و تجار زیادی را از سراسر جهان برای خرید ، زردچوبه ، فلفل، زنجبیل به منطقه می کشاند. هرگز فراموش نکنید که حتما از غذاهای دریایی این منطقه را امتحان کنید چون عطر و طعم فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد.از خوردنی و غذا های معروف این منطقه که بگذریم شاید این قسمت برای بسیاری از مردم ایران جذاب باشد که بگوییم بعد از بالیوود که در واقع مرکز اصلی ساخت فیلم های هندی بین المللی است این ایالت از دومین مرکز اصلی ساخت فیلم های هندی بوده اما صرفا ساخت فیلم هایی با زبان محلی یا هندی در آن رواج دارد ، این موضوع به هر حال برای علاقمندان به هنر سینما بسیار جذاب بوده که هنگام تصویر برداری یکی از صحنه های اکشن حضور داشته باشند، این هیجان نیز خود به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری منطقه شناخته شده است.

 

  • اما در مورد مردم این منطقه می توان گفت که هنوز فرهنگ تجمل گرایی و غربی در بین این مردم رسوخ نکرده است و هنوز هم اشتغال به صورت پدر و پسری در جریان است یعنی اگر پدر یک خانواده نجار باشد فرزندان پسر خانواده همگی نجار خواهند بود و اگر یکی از این حرفه ها به دلیل تغییر شیوه زندگی مردم طرفداری نداشته باشد واقعا زندگی برای آنها مشکل خواهد شد. چون این افراد واقعا حرفه ای دیگر ندارند به عنوان مثال یکی از همین حرفه ها که امروزه به دست فراموشی سپرده شده و در واقع صرفا نمادین اداره می شود حرفه ساخت ظروف برنجی آشپزخانه است . این صنعت که روزی از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده امروزه با رکود بسیار زیادی مواجه شده ، کوره های خاموش این گروه از صنعت گران امروزه نمادی از رونق گذشته آن بوده است اما چندی است که به واسطه رونق صنعت گردشگری منطقه دوباره این صنعت کم کم جان گرفته و حاصل دست رنج آنها برای گردشگران سوغاتی خواهد شد .

 

  • صحبت از سوغات و یادگاری از این شهر زیبا شد که باید بگوییم بهترین سوغاتی از این شهر مجسمه های چوبی بوده اما اگر علاقمند به خرید اجناس گرانبها هستید می توان از حاصل دسترنج صنعت گرانی که از عاج فیل آثار هنری زیبایی خلق می کند و مجسمه هایی با این ماده می سازند خرید کرد و به یادگار به منزل برد اما وقتی در بازار مشغول انتخاب هستید ناگهان برق جواهرات و زیورالات این منطقه که از شهرت جهانی برخوردار است توجه شما رو جلب خواهد کرد ولی به یاد داشته باشید که کیف پول شما باید بسیار پرپول باشد تا تکه جواهری به یادگاری ببرید. بطور کل صنعت سنگ های قیمتی و طراحی جواهرالات در این منطقه بسیار پررونق است.

 

  • ایالت کرالا بطور کلی توان پاسخ گویی به هر نوع سلیقه ای را برای جذب گردشگر از سراسر جهان دارد و امروزه این ایالت توانسته به عنوان مرکز خوبی برای کوهنوردی و صخره نوردی علاقمندان بسیاری را به سوی خود جلب کند و به شهرت جهانی خود بیافزاید البته اگر از لذت فیل سواری بگذریم، لازم به یادآوری است که این جانداران بسیار بزرگ از اصلی ترین ارکان و وسایل حمل و نقل در کمپینگ های جنگلی هست که البته علاقمندان زیادی را نیز به خود اختصاص داده.

 

  • بطور کلی دست اندرکاران صنعت گردشگری منطقه با برگزاری تورهای روزانه یا هفتگی چه روی مرداب چه در دل جنگل می توانند لحظات بسیار به یادماندی ای را برای هر گردشگری فراهم کنند، همین موضوع تنوع انتخاب باعث جذب هرچه بیشتری گردشگران داخلی خارجی به این ایالت جنوبی هندوستان شده است.

 

با ما به بهشت  هندوستان سفر کنید.

برای اطلاعات بیشتر با سرکار خانم کیانی تماس حاصل فرمایید.

تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09190836650    تماس با هند24هند24 در واتس اپهند24 در تلگرام 09190091946  تماس با هند24 021-88983021 تماس با هند24 021-88982912  

هند24 در اینستاگرام@Hendostan24

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*